Caracteristicile de tractiune ale vehiculelor feroviare electrice actionate cu motoare asincrone
Autor: Stefan Paun
Editura: ASAB
Format: 17x24 cm
Nr. pagini: 216
Coperta: brosata
ISBN: 973-85643-6-0
Anul aparitiei: 2002
Lucrarea de fata isi propune sa stabileasca conditiile impuse la constructia motorului de tractiune asincron pentru realizarea variatiei momentului si turatiei astfel incat sa poata satisface cerintele exploatarii feroviare din punct de vedere energetic si economic.
In acest scop, alegand caracteristicile motorului asincron se stabilesc valorile tensiunii, curentului, frecventei pentru diferite viteze si forte de tractiune impuse de tractiunea feroviara. Circulatia pe calea ferata trebuie sa asigure viteze si sarcini de transport diferite, din care cauza vehiculele motoare trebuie sa functioneze pana la 40% din timp la puteri partiale impuse de acestea.
In acest sens, se prezinta posibilitatile de echipare ale vehiculelor feroviare cu instalatia si aparatura (transformator, redresor, invertor, motor asincron) necesara functionarii corespunzatoare.
Cunoscand posibilitatile de dotare tehnica ale vehiculelor feroviare cu motoare asincrone, se determina metodologia de calcul pentru reglarea in regim de demaraj la putere variabila si constanta. Totodata, se determina valorile tensiunii si frecventei la desprinderea din loc a trenului si masurile luate pentru limitarea fortei de tractiune dupa aderenta.
CUPRINSUL LUCRARII:
Cuvant inainte (Prof. univ. dr. Vasile Hoanca);
Prefata;
1. Utilizarea motorului asincron cu rotorul in scurtcircuit in tractiunea feroviara;
2. Reglarea motorului asincron in regim de tractiune feroviara;
3. Conditii impuse motoarelor asincrone in regim de tractiune la vehiculele feroviare;
4. Conditii impuse motoarelor asincrone in regim de tractiune feroviara la puteri partiale;
5. Perspectivele introducerii transmisiei in curent alternativ cu motoare asincrone pe vehiculele feroviare;
Anexe;
Bibliografie.