Luna iulie - termenul de finalizare a podului feroviar in forma de arc, peste raul Tarnava Mare
Data: 16-31 mai 2018
Podul are o lungime de 134,6 m şi asigură legătura cu cele două tuneluri de cale ferată dublă nou-construite, tunelul Sighişoara (401 m) şi tunelul Daneş (969 m)
Directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, a verificat, împreună cu reprezentanţii firmelor de construcţii şi de consultanţă implicate, evoluţia lucrărilor pe şantierele operaţionale de pe traseul Sighişoara - Simeria (173,47 km). Potrivit unui comunicat al CFR SA, stadiul fizic de execuţie pe loturile Sighişoara - Aţel, Aţel - Micăsasa, Micăsasa - Coşlariu, Coşlariu - Vinţu de Jos, Vinţu de Jos - Simeria era cuprins, în a treia decadă a lunii mai a.c., între 85% şi 99%. În acest context, între altele, s-a solicitat constructorilor care lucrează pe tronsonul Sighişoara - Coşlariu o mobilizare mai bună pe şantiere pentru a se încadra în graficele asumate, iar reprezentantului FCC Azvi ca în luna iulie să finalizeze lucrările la podul feroviar în formă de arc, peste râul Târnava Mare, termen pe care acesta a precizat că-l va respecta, a anunţat CFR SA.
Podul feroviar în formă de arc cu o deschidere de 125 m, situat între Sighişoara şi Aţel, are o lungime de 134,6 m şi asigură legătura cu cele două tuneluri de cale ferată dublă nou-construite, tunelul Sighişoara (401 m) şi tunelul Daneş (969 m). „Tunelul Sighișoara, finalizat în proporţie de 95% (la data de 22 mai a.c. - n.r.) și Tunelul Daneș, cel mai lung tunel de cale ferată nou-construit în România după 1989, finalizat în proporţie de 92%, permit atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighişoara - Aţel", precizează CFR SA.
Tunelul Sighişoara, amplasat între staţiile CF Sighişoara şi Daneş, subtraversează DN 13 la adâncimi cuprinse între 5 m - 14 m. Tunelul are trei părţi distincte, particularizate prin metoda de execuţie: ▪ tunel artificial (intrare Sighişoara), cu lungimea de 20 m (km 299+910 - 299+930); ▪ tunel natural, cu lungimea de 325 m (km 299+930 - 300+255); ▪ tunel artificial (intrare Daneş), cu lungimea de 56 m (km 300+255 - 300+311).
Tunelul Daneş, amplasat între km 301+543 şi km 302+512, este construit printr-o tehnologie modernă implemetantă în trei parţi distincte, particularizate prin metodele de execuţie: ▪ tunel artificial (intrare Sighişoara), cu lungimea de 20 m, între km 301+543 - 301+563; ▪ tunel natural, cu lungimea de 862 m, între km 301+563 - 302+425; ▪ tunel artificial (intrare Daneş), cu lungimea de 87 m, între km 302+425 - 302+512.
CFR SA precizează că tunelurile artificiale s-au realizat la adăpostul unor incinte de piloţi de diametru mare, care au asigurat condiţii pentru realizarea portalelor de acces şi a structurii tunelului, până la racordarea cu tunelul natural, iar tunelurile naturale s-au executat prin excavare în subteran pe toată secțiunea tunelului, parţial sub protecţie de umbrele de micropiloţi şi/sau consolidarea frontului cu ancore de fibră de sticlă.