Blitz
Data: 16 - 30 iunie 2013
? IAR Ghimbav, Avioane Craiova si Romaero Baneasa vor fi privatizate. Ministrul Economiei, Varujan Vosganian, a anuntat ca, la nivelul ministerului, s-a decis demararea procedurilor pentru privatizarea IAR Ghimbav, Intreprinderii de Avioane Craiova si Romaero. El a adaugat ca, in prezent, sunt evaluate oportunitatile si piata pe acest segment, iar procedural va fi necesara si implicarea altor institutii in acest proces. Vosganian a adaugat ca cele trei sunt companii valoroase, cu o „expertiza extraordinara“ in domeniu, dar in prezent Avioane Craiova este intr-o situatie extrem de critica, Romaero are datorii, iar IAR se confrunta cu o reducere dramatica a productiei.
? Japonezii pregatesc un nou avion supersonic. Agentia Japoneza pentru Explorare Aerospatiala si Fuji Heavy Industries Inc au prezentat presei in Utsunomiya (Japonia) un nou prototip al unui avion supersonic (care poate calatori mai repede decat viteza sunetului), informeaza descopera.ro. La sfarsitul anului, prototipul, care cantareste o tona si masoara 8 metri in lungime, va fi supus unor serii de teste de zbor, in Suedia. Daca noul model va fi creat avand capacitatea de a transporta 50 de pasageri, el va fi cu 75% mai silentios decat predecesorul sau, supersonicul Concorde, care numara, intre dezavantajele majore, faptul ca era extrem de zgomotos.
? Rusia va face investitii masive in linii feroviare de mare viteza. „Construirea liniilor de mare viteza este o directie noua pentru dezvoltarea economiei“, a declarat directorul general al Russian Railways, Vladimir Yakunin. „Rusia nu are in prezent nicio linie feroviara de mare viteza, in timp ce Japonia a introdus primul astfel de serviciu in anii ’60“, subliniaza compania rusa de stat. Russian Railways vrea sa introduca linii de mare viteza pe rute care leaga Moscova de Sankt Petersburg, Soci si Kazan, cu extensii catre Ekaterinburg. Russian Railways spera sa primeasca finantare de 16 miliarde ruble (500 milioane de dolari) de la stat pentru a incepe lucrarile la proiectul-pilot Moscova - Kazan, care ar urma sa inceapa in 2014 - 2015, va avea o lungime de 800 km, va costa aproximativ 928 miliarde ruble (29 miliarde de dolari) si va reduce calatoria la 3 ore si jumatate, de la 11 ore si jumatate in prezent, potrivit afirmatiilor recente ale oficialilor rusi.