ZILELE EXCELENTEI MANAGERIALE. IMPRESII
Data: 1-15 iulie 2007
Am avut placerea de a fi invitat la acest eveniment de seama al managementului din România. Evenimentul s-a desfasurat la Brasov, într-o ambianta placuta, cu detaliile organizatorice bine puse la punct, iar cele trei zile de comunicari, discutii, prezentari au trecut foarte repede.
La întâlnire au participat specialistii Fundatiei J. M. Juran, reprezentanti ai câstigatorilor premiilor sau trofeului J. M. Juran, precum si candidati care urmeaza sa se înscrie la Premiul Român pentru Calitate în anul 2007. Acestia sunt reprezentanti ai unor „insule de excelenta manageriala“. Pentru ca aceste practici, best practice, ale societatilor catalogate ca excelente în afaceri sa nu mai fie doar insule ci sa se multiplice si sa fie preluate de cât mai multe societati, este nevoie de organizarea acestor Zile ale Excelentei Manageriale, este nevoie de mediatizarea acestui gen de evenimente. În cele trei zile au fost comunicari si discutii care au demonstrat ca te gasesti în anturajul elitei modelului de excelenta.
Au fost prezentate noile tendinte ale sistemelor de management la nivel european, principalele instrumente utilizate pentru obtinerea excelentei manageriale, perspective deschise prin participarea la Premiul Român pentru Calitate, si recomandari privind întocmirea dosarului de candidatura pentru Premiul Român pentru Calitate J. M. Juran, European Excellence Award.
Toti cei care sunt de acord sa ridice nivelul de competenta al firmelor românesti ar trebui sa adere la aceasta idee de lupta pentru Calitatea produse-lor, pentru excelenta în afaceri, în spiritul EFQM (European Foundation for Quality Management).
Unul din evaluatorii de seama ai Premiului Român pentru Calitate ne spune ca în Turcia, în pauza meciurilor importante de fotbal sunt prezentate firmele câstigatoare ale Premiului National de Calitate si ale EFQM. Acest lucru poate crea mentalitate. Un pas pentru crearea mentalitatii favorabile calitatii si „schimbarea de macaz“ în gândire este aceasta atitudine de învingator, de „excelent în afaceri“, pentru care este necesar sa se organizeze asemenea evenimente, sunt necesare organizatii gen Fundatia Premiul Român pentru Calitate J. M. Juran si oameni devotati precum specialistii Fundatiei PRC.