Blitz
Data: 1-15 iulie 2016
● BM: România, locul 60 (din 166 state monitorizate) privind performanţa logistică. Potrivit celui mai recent raport bianual „Conexiuni pentru Competitivitate în 2016: Logistica Comerţului în Economia Mondială", România ocupă locul 60 privind performanţa logistică din cele 166 de state incluse în indicele de performanţă logistică al Băncii Mondiale (BM). Documentul a fost realizat pe baza unui studiu la care au participat peste 1200 de profesionişti din domeniu şi analizează nivelul performanţei lanţului de furnizare, inclusiv infrastructura, calitatea serviciilor şi seriozitatea livrărilor. Pentru al treilea an consecutiv, Germania este pe primul loc, urmată de Luxemburg, Suedia şi Olanda. Cel mai scăzut indice de performanţă logistică se înregistrează în Siria. Pentru prima dată din 2007, progresele privind performanţa logistică au încetinit în statele dezvoltate, în timp ce ţările emergente, care au implementat măsuri cuprinzătoare, continuă să-şi îmbunătăţească rezultatele.
● AirFi - un nou serviciu lansat de TAROM la bordul aeronavelor, pe timpul zborului. TAROM, în parteneriat cu dnata (furnizor de servicii pentru industria aeronautică, parte a grupului Emirates), introduce AirFi, cel mai mic sistem portabil de divertisment la bordul avioanelor din lume. Având dimensiunea unei cutii de pantofi şi cântărind 1,2 kg, două dispozitive AirFi pot acoperi capacitatea unei aeronave cu 180 de locuri, în timp ce patru dispozitive pot satisface nevoia de conectivitate a 280 de pasageri. Conectarea la sistemul AirFi se face direct din browserul dispozitivului mobil, nefiind necesară instalarea vreunei aplica-ţii. De asemenea, interfaţa este scalabilă la orice rezoluţie sau dimensiuni ale ecranului dispozitivului mobil (telefon, tabletă sau laptop). Platforma AirFi oferă pasagerilor o gamă largă de opţiuni: magazin, chat cu ceilalţi pasageri, jocuri, informaţii despre destinaţiile de călătorie, reviste, ziare, ştiri - sub formă de newsfeed, filme şi muzică.
● Din 2017, teste mai severe pentru determinarea nivelului de poluare al maşinilor. Autorităţile de reglementare la nivel comunitar au propus, din 2017, teste mai aspre care să determine nivelul de poluare al maşinilor şi consumul de combustibil, după ce compania Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, informează Reuters. Proiectul Comisiei Europene, care va fi analizat de liderii UE şi de Parlamentul European, va introduce proceduri de testare mai severe pentru noile maşini, începând din septembrie 2017, şi pentru toate vehiculele din 2018. În UE, testele privind poluarea se desfăşoară în laboratoare, iar autorităţile intenţionează să introducă şi testarea în condiţii reale de conducere în următorii doi ani, din cauza dovezilor că emisiile în condiţii reale de conducere sunt mai ridicate decât cele înregistrate în laboratoare.