Oltenii se vazura si... online
Data: 1-15 iulie 2020
...pe 18 iunie 2020, la ora 15 fix, la a doua reuniune a Cercului Calității, cu tema „Bune practici în furnizarea serviciilor în perioada stării de urgență/alertă".
În „Studiul de caz privind furnizarea serviciilor de audit și instruire, la distanță", am menționat micile „inovări" de care a fost nevoie pentru a menține calitatea auditului: „listă generică" cu 10 tipuri de „informație documentată", îndrumări similare unui tutorial, pentru înțelegerea modului de lucru. S-a constatat că acolo unde experiența IT era precară, timpul alocat auditării s-a depășit.
În perioada stării de urgență, procesul verbal de instruire și suportul de instruire au rămas, dar redactarea s-a făcut ca pentru „autoinstruire". Abia când relaxarea a permis deplasarea în interes de serviciu, s-a revenit la prezentarea cu videoproiector, iar grupa de cursanți s-a împărțit în două, pentru distanțare. S-a redus timpul de predare și s-au dat mai multe teme de casă.
La comunicarea a doua, dr. ing Ileana Dogaru a prezentat modul în care s-au derulat orele de curs în învățământul preuniversitar, după care au urmat discuțiile. Am putut „modera" interactiv, intervențiile dr. ing. Mirela Cherciu, dr. ing Petre Săvescu și, bineînțeles, președintelui Sucursalei AGIR Dolj, prof. dr. ing. Gheorghe Manolea, așa cum se poate vedea din fotografie.
Toți au menționat „provocările" online cărora au fost nevoiți să le facă față în această perioadă, aspectele pozitive și, respectiv, cele de îmbunătățit, pe viitor. A fost o reală plăcere să aflăm că s-a stabilit data Adunării Generale online a AGIR (9 iulie) și că ideea centrală a acesteia va fi chiar adaptarea la schimbări.
Concluzii:
a) Pentru asigurarea continuității activităților social-economice, în speță activitățile Cercului, este nevoie de îmbunătățirea comunicării în mediul online. Prin „îmbunătățirea procesului de comunicare online, se menține calitatea serviciului la indicatorii uzuali, din perioada normală", și trebuie avuți în vedere indicatori adecvați: claritatea mesajelor transmise, timpul de organizare a prezentării online și timpul de prezentare efectivă, numărul de urmăritori (followeri);
b) Numai maeștrilor le iese „din prima" o îmbunătățire scontată. Noi suntem bucuroși că ne-a ieșit la a doua încercare. Aceasta se datorează învățămintelor trase la reuniunea anterioară, respectiv responsabilului IT al Cercului Calității, dr. ing. Mihnea Sorin Bălteanu.
c) acest articol, din considerente editoriale, apare după Adunarea Generală online a AGIR din 9 iulie 2020, eveniment care a evidențiat că nu toate sucursalele sunt familiarizate cu dezbaterile online. Tema centrală a fost „nevoia de schimbare" și, în particular, la nivelul comunicărilor interne/externe ale AGIR este nevoie de:
▪ îmbunătățiri (vizualizarea textului prezentat de vorbitor, echiparea vorbitorilor cu microfonul și casca de moderator, în locul microfonului clasic);
▪ exercițiu, pentru că o prezentare de 1 - 2 ore este precedată de pregătirea materialelor la centru, de către echipa de moderare, care poate să dureze de 3 - 4 ori mai mult. În acest fel, calitatea comunicării publice, în care vii cu ideile tale și pleci și cu alte idei se poate menține la același nivel, evitându-se cheltuielile clasice legate de acomodarea participanților.
Dorim mult succes viitoarelor evenimente online!