Era digitala Progresele tehnologice determina aparitia unei piete unice de comunicatii si IT
Data: 16-31 iulie 2016
În prezent, în strânsă conexiune cu tendinţele pe plan mondial, au loc - şi în ţara noastră - procese şi fenomene care anticipează trecerea la o nouă fază a erei digitale. Dacă elementul cel mai caracteristic l-a constituit, până acum, migrarea utilizatorilor de la telefoanele simple la cele inteligente, noua fază va consta în masiva digitalizare a operaţiunilor de business, simultan cu conectarea unui număr tot mai mare de echipamente hiperperformante la reţelele de Internet. Este vorba, în principal, despre creşterea exponenţială a numărului persoanelor interesate să beneficieze de date complexe prin sporirea conţinutului video de pe telefoane şi tablete, ceea ce va determina o creştere mai rapidă a soluţiilor convergente de telecom şi de IT precum supravegherea video, managementul companiilor din sectorul transporturilor, deţinătoare ale unui parc semnificativ de mijloace auto, feroviare, navale şi aeriene, afişajul digital.˝
Potrivit opiniei directorului comercial al companiei Vodafone România, Valeriu Nistor, va exista, în curând, o unică piaţă de comunicaţii şi IT determinată de impresionantele progrese ale tehnologiei: „Piaţa de comunicaţii convergente clasice, respectiv de servicii fixe şi mobile, şi piaţa IT, cu elementele ei specifice, tind să utilizeze aceleaşi tehnologii de vârf. Va fi o singură piaţă, pe care eu aş numi-o de comunicaţii unificate".
Date de sinteză arată că, în momentul de faţă, volumul cifrei de afaceri a celor două pieţe este aproape egal, respectiv 700 - 800 milioane euro fiecare. Este, de asemenea, de menţionat că numărul utilizatorilor vizaţi de unificarea pieţelor va include, într-o măsură tot mai mare, întreprinderile mici şi mijlocii. De pe acum, portofoliul de soluţii avansate pentru segmentul IMM a căpătat dimensiuni semnificative. Un element deosebit de interesant îl constituie şi perspectivele securizării plăţilor cu cardul prin utilizarea sistemelor de identificare biometrică (validarea identităţii unei persoane prin evaluarea unei trăsături individuale, precum amprentele sau structura irisului).
Este numai un exemplu din care rezultă cu claritate că progresul tehnologic şi tehnic deschide noi căi în ştiinţă şi în practică, astfel încât are loc un proces de omogenizare şi unificare a pieţelor de comunicaţii şi IT, ceea ce reprezintă, incontestabil, o nouă etapă în dezvoltarea şi consolidarea erei digitale.