Coradia iLint, primul tren de pasageri din lume care functioneaza cu hidrogen, omologat in Germania
Data: 1-15 august 2018
Coradia iLint, primul tren de pasageri din lume care funcționează pe bază de hidrogen, realizat de compania Alstom, a obținut omologarea din partea Biroului Feroviar German (EBA) pentru serviciul de călători din Germania. „O premieră mondială în Germania: odată cu omologarea emisă de către Biroul Feroviar German (EBA), punem pe șine primul tren de pasageri dotat cu tehnologia pilelor de combustie pe bază de hidrogen. Acesta reprezintă un semnal puternic că ne îndreptăm spre mobilitatea viitorului. Hidrogenul este o alternativă reală și eficientă de combustibil cu emisii reduse comparativ cu varianta diesel. În special pe liniile secundare, unde liniile aeriene sunt o soluție neeconomică sau nu sunt încă disponibile, aceste trenuri constituie o opțiune curată și ecologică", a declarat Enak Ferlemann, reprezentantul autorizat al Guvernului Federal al Germaniei pentru transportul feroviar.
În noiembrie 2017, Alstom și autoritatea de transport local din Saxonia Inferioară (LNVG) au semnat un contract pentru livrarea a 14 trenuri ce funcționează cu celule de combustie pe bază de hidrogen, precum și pentru o perioadă de 30 de ani de întreținere și furnizare de energie. Cele 14 trenuri vor fi produse de către Alstom ca vehicule de transport pentru LNVG și vor transporta pasageri între Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde și Buxtehude începând din decembrie 2021. După obținerea acestei omologări din partea EBA, cele două prototipuri de Coradia iLint vor intra în funcțiune de probă în rețeaua Elbe-Weser. Serviciul pentru pasageri este planificat pentru sfârșitul verii.
Coradia iLint este primul tren de pasageri din lume acționat de o celulă de combustie pe bază de hidrogen, care produce energia electrică necesară tracțiunii. Acest tren cu zero emisii prezintă un nivel redus de zgomot, singurele reziduuri fiind aburul și apa condensată. Coradia iLint îmbină diferite elemente inovatoare: conversia curată a energiei, stocarea flexibilă a energiei în baterii și gestionarea inteligentă a puterii de tracțiune și a energiei disponibile. Special conceput pentru operare pe linii neelectrificate, acest tren permite exploatarea ecologică și durabilă, asigurând, în același timp, niveluri ridicate de performanță.
Potrivit unui comunicat al Alstom, dezvoltarea trenului Coradia iLint a beneficiat de o finanțare de 8 milioane de euro din partea guvernului german, ca parte a Programului Național de Inovare pentru tehnologia pilelor de combustie pe bază de hidrogen.