Un nou maxim istoric in productia auto: 250 000 de masini, in primele sase luni
Data: 1-15 august 2018
Industria românească de autovehicule a înregistrat, în prima jumătate a anului 2018, o producţie record: 250 000 de unităţi, în cea mai mare parte autoturisme. Creşterea faţă de aceeaşi perioadă din 2017 a fost de peste 25%. Aşa cum am mai avut prilejul să consemnăm, uzina Ford de la Craiova a avut şi are - prin modelul EcoSport - o contribuţie esenţială la sporul de producţie amintit, respectiv fabricarea a 72 000 de maşini, în marea lor majoritate dedicate exportului. La rândul ei, întreprinderea Dacia din Mioveni (Argeş) a produs 176 000 de autoturisme, ceea ce a marcat o majorare a livrărilor de 7 procente faţă de primul semestru din 2017. Modelul cel mai solicitat a fost noul Duster, ceea ce a permis ca respectivul produs să se situeze pe locul al treilea în rândurile SUV-urilor mici în întreaga Europă.
Pe liniile de fabricaţie ale ambelor întreprinderi se află preponderent tipuri de autovehicule care corespund noilor reglementări ale UE în materie de emisii de noxe şi consum de combustibil. Este vorba despre o adaptare rapidă a producţiei la cerinţele superioare de ordin ecologic şi, totodată, la solicitările reale ale pieţei.
Potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), 67% din întreaga producţie a uzinei din Mioveni este reprezentată de modelele Duster, care au asigurată cererea atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă. De asemenea, conducerea Ford România a anunţat că va lansa, până la sfârşitul anului, un al doilea model adaptat la noile reglementări de ordin ecologic. Este vorba despre o investiţie de peste 200 milioane euro, ceea ce va ridica alocările pentru modernizarea şi extinderea fabricaţiei la 1,5 miliarde euro. Astfel, numărul angajaţilor la uzina din Craiova va ajunge la circa 6000.
Progresele în materie de volum şi de calitate a producţiei finite de autoturisme au implicat şi implică procese asemănătoare la peste 100 de furnizori de piese şi subansamble pentru întreprinderile Dacia şi Ford. Practic, industria auto pe orizontală înregistrează recorduri la nivelul celor de la Mioveni şi Craiova.
Conducerile celor două companii au reiterat apelurile către autorităţi în vederea construirii autostrăzilor şi drumurilor expres promise de mai mulţi ani, astfel încât să se asigure şi infrastructura necesară pentru transporturi rapide de la furnizori, precum şi între clienţi în ţară şi peste hotare. Actuala situaţie din domeniul infrastructurii de transport nu va mai permite, în scurt timp, să crească producţia auto românească. Pentru a ne da seama de dimensiunile actualului trafic, este suficient să precizăm că pe Valea Oltului circulă săptămânal peste 2000 de camioane cu componente şi produse finite Dacia.