Imperio, tramvaiul produs in Romania, cel mai economic din lume
Data: 16 - 31 august 2011
Societatea Astra Vagoane Calatori din Arad a prezentat, in luna iulie, cel mai nou si modern tramvai romanesc, numit Imperio, produs in parteneriat cu firma germana Siemens, proiect despre care Univers ingineresc a informat intr-un numar anterior. Pretul noului model este de circa 1,7 milioane de euro, mai ieftin cu 30% fata de produsele similare de pe piata mondiala. Imperio este, conform reprezentantilor companiei aradene, cel mai economic tramvai din lume, tinandu-se cont de energia consumata/numar de calatori/kilometri. In functie de solicitari, Imperio poate fi echipat cu trei sau patru module, iar, pentru a creste confortul calatorilor, 30% din lungimea acestuia poate fi echipata cu usi. Totodata, are podeaua joasa si 168 sau 240 de locuri, in functie de numarul de module din care este compus. Mai consemnam ca Siemens furnizeaza echipamentele de tractiune si comanda, iar societatea din Arad realizeaza asamblarea totala si caroseria.
Potrivit presedintelui SC Astra Vagoane Calatori SA, Valer Blidar, tramvaiul va ajunge in circulatie imediat ce autoritati locale din Romania vor organiza licitatii pentru achizitie. „Autoritatile locale sunt interesate si cred ca vom avea succes pentru ca nimeni in lume nu va produce un tramvai mai ieftin si mai bun“, a declarat Valer Blidar. Reprezentantii producatorilor mai afirma ca primele tramvaie ar putea fi livrate in Arad la sfarsitul anului sau la inceputul lui 2012, in functie de momentul in care municipalitatea va obtine finantare pentru achizitia a zece unitati. Printre orasele care sunt interesate de achizitia acestui model se numara si Bucurestiul.
De asemenea, precizam ca, in luna februarie, RATB, Astra Vagoane Arad si Siemens au decis incheierea unui parteneriat pentru fabricarea de tramvaie cu podea joasa, complet coborata, la Bucuresti. Proiectul vizeaza amenajarea spatiilor de la Uzina de Reparatii Atelierele Centrale (URAC), retehnologizarea liniei de productie tramvaie, proiectarea prototipului, constructia seriei 0, productia de serie, asigurarea serviciilor de intretinere si mentenanta, astfel incat URAC sa se alinieze standardelor necesare sustinerii unui proiect de o asemenea anvergura. In cadrul acestui parteneriat, RATB participa cu spatiile de productie, utilitatile si forta de munca, in timp ce Astra Vagoane Arad, detinatoarea licentei Siemens si a intregii documentatii necesare, contribuie cu investitii in amenajarea spatiilor si retehnologizarea liniei de productie tramvaie din cadrul URAC, utilizand, in acest demers, know-how-ul detinut in domeniul constructiei de vehicule.