Noi aparitii in Editura AGIR
Data: 1 - 15 octombrie 2015
Dana Corina Deselnicu
EXCELENTA ORGANIZATIONALA IN COMPANIILE ROMANESTI
Editura AGIR, Bucuresti, 17×24 cm, ISBN 978-973-720-577-3, 262 pag., 28 lei
Realizarea excelentei in afaceri constituie cea mai completa si sigura arma competitiva pe care organizatiile actuale o au la dispozitie. In acest context, lucrarea de fata isi propune sa aduca un sprijin teoretic si practic firmelor autohtone pentru realizarea excelentei in afaceri prin armonizarea culturii organizationale cu obiectivele firmei - obiectivul principal al acestei lucrari.
Lucrarea este alcatuita din sapte capitole, fiecare avand obiective specifice. Primul capitol prezinta cadrul paradigmatic general si justificarea alegerii temei de cercetare. In capitolul 2 este trecut in revista cadrul actual de realizare a excelentei in afaceri, identificandu-se intr-o prima faza tendintele generale la nivel national si international. Sunt prezentate cele mai importante modele de excelenta in afaceri si este intreprinsa o evaluare a performantelor acestora. Pornind de la modelul general de excelenta in afaceri propus de EFQM, acesta este adaptat la specificul firmelor romanesti, iar prin utilizarea lui in cadrul cercetarii aplicative sunt investigate aspecte descriptive si explicative privind excelenta in afaceri. Capitolul 3 este destinat explorarii culturii organizationale in contextul excelentei in afaceri. Este prezentata atat problematica culturii nationale, cat si cea a culturii organizationale, precum si particularizarea la cultura romaneasca. Sunt expuse si analizate critic din perspectiva adecvarii la specificul firmelor romanesti modelele culturale relationate cu excelenta si sunt sistematizate si fundamentate stiintific principalele metode, tehnici, procedee si instrumente de actiune specifice culturii organizationale pentru realizarea excelentei in afaceri. Capitolul 4 abordeaza problematica obiectivelor firmei, fundamentand stiintific, intr-o maniera integrata, procesul de stabilire a obiectivelor in organizatii, analizand factorii de influenta, facilitatori si limitatori ai acestui demers. Capitolul 5 evidentiaza rolul liderului in procesul de implementare a excelentei in afaceri in firmele romanesti, realizand sinteza abordarilor teoretice si practice referitoare la leadership, expunand si analizand critic variate modele de leadership in organizatiile orientate spre excelenta, cu aplicare la specificul firmelor romanesti. Capitolul 6, esential pentru demersul teoretic si practic, realizeaza integrarea domeniilor abordate, din punct de vedere relational. Astfel este analizata atat cantitativ, cat si calitativ, armonizarea culturii organizationale din firmele romanesti studiate, cu obiectivele stabilite la nivel de top management, aceasta fiind apoi raportata la excelenta in afaceri. Capitolul 7 prezinta concluziile cercetarii teoretice si empirice. Lucrarea se incheie cu enuntarea posibilelor contributii la dezvoltarea cunoasterii, precum si a limitelor cercetarii efectuate si a directiilor viitoare de cercetare, pentru care demersul de fata constituie un incitant punct de plecare.
Cartea poate fi procurata de la Libraria AGIR din Bucuresti, sect. 1, Bdul Dacia nr. 26, tel. 021 319 49 45, e-mail: libraria@agir.ro.