La UPT se infiinteaza un Centru de Invatare in Stiinte Ingineresti
Data: 1-15 februarie 2019
Universitatea Politehnica Timişoara (UPT) a anunţat că vine în sprijinul studenţilor aflaţi în risc de abandon, prin înfiinţarea unui Centru de Învăţare în Ştiinţe Inginereşti, ce va fi creat cu fonduri de la Banca Mondială. Scopul principal al centrului este de a creşte rata de promovabilitate la nivel de ciclu de licenţă şi a diminua abandonul şcolar.
Centrul de învăţare, care va fi amenajat în incinta clădirii ASPC (Atelierul Școlar pentru Proiectare și Cercetare), va fi înfiinţat în acest an printr-un proiect competitiv privind Învăţământul Secundar (ROSE) al Ministerului Educaţiei Naţionale (Schema de Granturi pentru Universităţi - Centre de Învăţare, runda a II-a, cu fonduri de la Banca Mondială) şi va funcţiona efectiv din primul semestru al anului universitar 2019 - 2020. Potrivit unui comunicat al UPT, în cadrul proiectului, se va crea un spaţiu modern, prietenos, special dedicat asigurării unor condiţii optime de studiu individual şi asistat, cu precădere pentru studenţii aflaţi în risc de abandon sau de nepromovare. Prin realizarea acestui centru şi prin activităţile care se vor desfăşura în aceste spaţii se doreşte sprijinirea studenţilor din anul I pentru continuarea studiilor şi îmbunătăţirea performanţei educaţionale, dar şi creşterea capacităţii acestora de a depăşi situaţiile critice şi lacunele de cunoaştere din domeniul de studiu pentru care au optat.
Grupul ţintă pentru care este gândit proiectul vizează circa 600 de studenţi, cu preponderenţă dintre cei înmatriculaţi în anul I licenţă, valoarea totală a proiec-tului fiind de aproape un milion de lei. Studenţii vor fi asistaţi de cadre didactice titulare pentru disciplinele la care s-a constatat un grad ridicat de nepromovare, de specialişti în coaching şi dezvoltare personală, consilieri educaţionali şi de carieră, psihologi, studenţi voluntari (din anii superiori ai ciclului de licenţă, masteranzi, doctoranzi), membri ai comunităţii Alumni, specialişti din mediul economic etc. De asemenea, va exista câte un coordonator al activităţilor specifice pentru fiecare facultate din UPT (tutor).
În proiect, sunt propuse următoarele tipuri de activităţi: ▪ activităţi de sprijin pentru acomodare; ▪ activităţi de îndrumare; ▪ activităţi remediale; ▪ activităţi de consiliere de diverse tipuri şi sesiuni de coaching şi dezvoltare personală; ▪ ateliere de lucru în domenii specifice.
Realizarea centrului şi implementarea cu succes a proiectului vor fi asigurate de Centrul de Consiliere şi Orientare în Carieră al Universităţii Politehnica şi de Centrul de Pregătire a Personalului Didactic.