LEVITATIA MAGNETICA CÂSTIGA TEREN
Data: 16-28 februarie 2005
Vreau sa pun în antiteza solutia de transport calatori pe calea ferata adoptata de fostul guvern al României cu ceea ce fac chinezii în acelasi domeniu. La noi, dupa ce am facut electrificarea cailor ferate, am adoptat rame diesel cu viteza maxima de 120 km / ora, denumite pompos Sageata albastra.
Autoritatile chineze au aprobat un proiect în valoare de 3 miliarde de euro privind constructia unei noi linii de tren de mare viteza între orasele Shanghai si Hangzhou folosind tehnologie germana MagLev, levitatie magnetica, informeaza AP.
Oficialii chinezi au aprobat proiectul pentru o noua linie care va avea lungimea de aproximativ 170 km, proiectul urmând sa fie finantat în comun de autoritatile guvernamentale si cele locale. Potrivit agentiei guvernamentale chineze însarcinata cu dezvoltarea industriala, proiectul va fi lansat în acest an si urmeaza sa fie finalizat în anul 2009. Aceasta linie va reduce durata unei calatorii între aeroportul Pudong (Shanghai) si Hangzhou de la 3 ore în prezent la numai 26 de minute. Agentia de presa Xinhua nu precizeaza daca au fost deja acordate contractul de constructie si cel de furnizare de componente pentru noul proiect. Cu toate acestea, anuntul constituie un sprijin puternic pentru consortiul german Transrapid International Consortium, care promoveaza tehnologia MagLev. Consortiul german, care include companii precum Thyssenkrupp AG si Siemens AG, a construit deja în Shanghai primul serviciu de tren MagLev din întreaga lume, care în prezent face legatura între Aeroportul International Pudong si gara Long Yang, în doar 8 minute, pentru o distanta de 30 km. Trenurile suspendate care circula pe aceasta linie, a carei constructie a costat 1,2 miliarde dolari, ating o viteza maxima de 430 km / ora.
Noi, de la Aeroportul International Henry Coanda, cu taxiul, pâna la Gara de Nord facem cam o ora, iar cu trenul de la Constanta pâna la Bucuresti… in functie de anotimp!