Conservarea si valorizarea patrimoniului national CFR
Data: 16 - 28 februarie 2013
Vorbind despre prezent ca „rampa de lansare spre viitor“, nu avem dreptul sa nesocotim valorile trecutului. Sunt, desigur, numeroase aspecte care atesta insuficientul interes manifestat de autoritati fata de conservarea si valorizarea patrimoniului national, care include, organic, si ceea ce a mai ramas din evolutia spectaculoasa a cailor ferate romane. Un fapt de actualitate ne atrage cu precadere atentia, si anume vanzarea a ceea ce a mai ramas din „zestrea“ reprezentata de materialul rulant, in primul rand din parcul de locomotive. De la Sibiu, acolo unde s-a adoptat si initiativa deosebit de meritorie a infiintarii unui Muzeu al Industriilor, a venit informatia care este de natura sa-i puna pe ganduri pe toti cei care tin la avutia noastra nationala. Este vorba despre vanzarea, pe un pret de nimic, a unei locomotive care reprezinta una dintre marturiile cele mai elocvente ale progreselor industriei romanesti din perioada interbelica. Potrivit informatiilor difuzate pana in momentul de fata, alte peste 30 de locomotive cu abur urmeaza sa fie vandute fara a se adopta masurile strict necesare pentru pastrarea lor si posibila reconditionare in vederea folosirii lor, cel putin, in scopuri turistice. Se stie ca Societatea Feroviara de Turism, desi se afla in dificultati financiare, poate fi revigorata inclusiv prin punerea in valoare a patrimoniului de locomotive care, inca, nu a fost transformat in fier vechi.