ORGANIZARI, REORGANIZARI, RESTRUCTURARI
Data: 1-15 martie 2004
Cum era de asteptat (si cum este, de fapt, normal), preocuparile legate de organizarea, reorganizarea si restructurarea Guvernului se afla in centrul atentiei. Chiar si pentru persoanele mai putin avizate cu mecanismele puterii este limpede ca varful de lance in gestionarea treburilor publice a fost, este si va fi Guvernul, indiferent din ce politicieni (partid) va fi format. Este adevarat, schimbarile din ultima vreme au atras atentia mai mult in legatura cu persoanele care alcatuiesc Executivul. Au fost surprize si s-au facut numeroase comentarii, cele mai multe cu un evident caracter speculativ.
In ceea ce ne priveste pe noi, cei care platim impozite si taxe, cei care am votat si ne vom prezenta din nou in fata urnelor in acest an, importante nu sunt schimbarile care vizeaza persoanele, ci schimbarile de fond, cele care determina directiile de dezvoltare a economiei, a societatii romanesti in general. In aceasta privinta sunt de retinut unele semnale pe care le putem numi - fara ezitari - pozitive. Situatia existenta i-a determinat pe guvernanti sa ia in considerare, in cel mai inalt grad, necesitatea imbunatatirii radicale a managementului in autoritatile publice si locale. S-a constatat ca foarte multe disfunctionalitati au aparut in urma unei defectuoase gestionari a banului public, a resurselor umane si materiale, in general, fapt ce a favorizat atat actele de coruptie, cat si mentinerea unor practici birocratice dintre cele mai pagubitoare pentru cetatenii tarii.
In masura in care cele declarate de oficialitatile de rang inalt vor avea acoperirea in fapte, putem considera ca exista premise favorabile pentru fructificarea organizarilor, reorganizarilor si restructurarilor in folosul populatiei tarii. Daca, insa, se vor repeta situatiile in care una gandim si alta spunem, una spunem si alta gandim, sansele de a iesi din impasul mult prea indelungat in care ne aflam se vor reduce substantial. Sa speram ca factorii cu cea mai mare putere de decizie in stat isi dau seama de miza schimbarilor si vor actiona in consecinta.
Fie si numai sabia lui Damocles numita alegeri locale, parlamentare si prezidentiale, si tot este suficient pentru a considera ca guvernantii nu vor mai accepta derapaje, in primul rand vor evita derapajele proprii.