Noi solutii de inovare in companiile textile
Data: 1 – 15 aprilie 2017
Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile și Pielărie (INCDTP) București implementează, în momentul de faţă, un proiect novator, al cărui obiectiv este, în esenţă, creşterea competitivității companiilor din sectorul textile-confecții și stimularea valorii adăugate a domeniului de cercetare-dezvoltare-inovare din acest sector. Astfel, proiectul TexMatrix - Matrix of knowledge for innovation and competitiveness in textile enterprises îşi propune susținerea companiilor textile cu noi soluții de inovare. Demersul - care se înscrie în rândul activităţilor derulate de INCDTP consacrate cercetărilor multidisciplinare pentru domenii nișă - este bazat pe conceptul matricei cunoașterii, care urmărește cuantificarea bunurilor intangibile într-o companie. Un studiu de benchmarking pe baza matricei cunoașterii va oferi datele necesare elaborării unui ghid cu elemente din managementul inovării și soluții de cercetare pentru companiile textile din cele cinci ţări partenere în proiect. (Imaginea din articol) Atât chestionarul de benchmarking, cât și ghidul cu noi soluții pentru companii vor fi transformate în format de e-learning și implementate pe instrumentul de e-learning la adresa URL www.advan2tex.eu/portal/. Instrumentul va servi pentru efectuarea de cursuri mixte (în sala de clasă și sub formă de învățământ electronic) pentru 95 de tineri cursanți și pentru organizarea a 5 workshop-uri cu participarea a 100 de factori de decizie din companii textile la nivel de consorțiu.
Proiectul TexMatrix este finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus Plus - Parteneriate strategice - Formare profesională şi se va derula până în august 2018. Consorțiul proiectului este format din cinci organizații de cercetare din țări cu o îndelungată tradiție în domeniul textil pe plan european: INCDTP - Bucureşti (coordonator), TecMinho - Portugalia, Centrocot - Italia, Universitatea Maribor - Slovenia și Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi - Iași. Valoarea adăugată pe plan european este dată de studiul de benchmarking care va identifica punctele tari și punctele slabe la nivelul a 50 de companii din țările partenere în proiect, raportate la inovare. Elementele pentru bunuri intangibile într-o companie sunt: strategia/cultura inovării, resursele informaționale, metodologia de training, portofoliul de relații, drepturile de proprietate intelectuală etc. Aceste aspecte vor fi îmbunătățite de organizațiile de cercetare prin identificarea de soluții adaptate cerințelor companiilor textile, în contextul dinamicii competiției pe piața globală. Cei interesaţi pot găsi mai multe informații pe pagina de web a proiectului: www.texmatrix.eu.