Primul „functionar public virtual“ din Romania „lucreaza“ la Primaria Municipiului Cluj-Napoca
Data: 16-30 aprilie 2018 2018
La Primăria Municipiului Cluj-Napoca şi-a început activitatea primul „funcționar public virtual" din România. Numit Antonia, acesta scurtează, potrivit autorităţilor locale, cu 40% timpul circuitului actelor în instituţie, ca urmare a faptului că cererile sunt înregistrate direct la şefii de servicii sau birouri. Crearea acestui „funcţionar" bazat pe inteligenţă artificială este parte a procesului de digitalizare a procedurilor din administrația publică locală clujeană. Astfel, prin intermediul Antoniei, clujenii vor putea alege să își înregistreze un număr de 60 de cereri, de la distanță, fără a se deplasa fizic la registratura generală a instituției sau la unul dintre sediile de cartier ale primăriei.
Prin accesarea butonului Servicii online - Cereri de pe site-ul oficial al Primăriei, toți cei interesați pot vedea link-urile către formularele online disponibile în această primă etapă. Potrivit primarului Emil Boc, cererile se pot depune de clujeni, în continuare, la ghişeele Primăriei, dar şi de acasă, online, şi se pot ataşa documente, iar Antonia va da automat un număr de înregistrare, va trimite cererea direct la funcţionarul public care are obligaţia de a răspunde.
Printre documentele care pot fi trimise online se numără cererile de informaţii de interes public conform Legii nr. 544/ 2001, cererile de anunţ licitaţie, anunţ de mediu, eliberare copii documente din arhivă, actualizare bază de date asociaţii de proprietari, eliberarea unor adeverinţe, aviz siguranţa circulaţiei, cerere de loc de vânzare în piaţă, cerere de organizare evenimente, cerere de eliberare abonamente parcare.
„Procesul de digitalizare va continua, prin suplimentarea progresivă a altor tipuri de cereri, care vor putea fi depuse online, prin intermediul funcționarului public virtual Antonia", precizează Primăria, într-un comunicat.