Comenzile înregistrate în perioada 04-13 octombrie vor fi procesate și expediate începând cu 14 octombrie.
Vă mulțumim pentru înțelegere!
Conexiuni educationale dincolo de continut. O perspectiva aplicativa pentru profesori. Vol.I
Autor: Cristina Tripon | Ana-Voichita Tebeanu | Iulia Gonta | Aurelia Bulgac
Editura: Universitara
Seria: Stiinte ale educatiei
Format: 17x24 cm
Nr. pagini: 158
Coperta: brosata
ISBN: 978-606-28-1652-0
Anul aparitiei: 2023
DESPRE CARTE
Intr-o lume in continua schimbare, in care informatiile sunt le indemana si tehnologia avanseaza rapid, predarea eficienta si crearea unui climat optim in clasa devin prioritati esentiale pentru educatori. Cartea exploreaza modalitati inovatoare de a motiva elevii, de a crea un climat de invatare placut si de a intari legatura dintre scoala si familie. Aceasta lucrare isi propune sa ofere idei practice si solutii eficiente pentru a imbunatati experienta educationala a elevilor si pentru a promova un grad ridicat de originalitate in cadrul procesului de invatare.
Cartea pune in prim-plan importanta predarii eficiente, subliniind faptul ca rolul profesorului nu se rezuma doar la transmiterea de cunostinte, ci implica si crearea unei conexiuni autentice cu elevii. Autorii ne indeamna sa ne cunostem elevii in profunzime, sa intelegem nevoile lor individuale si sa adaptam strategiile de predare in functie de diversitatea lor. Prin exemple concrete si studii de caz, cartea subliniaza importanta implementarii metodelor inovatoare si interactive, care stimuleaza gandirea critica si creativa a elevilor.
CUPRINS
Argument / 7
Principii ale unei predari eficiente / 11
Rezumat / 12
Obiective / 12
Incadrarea invatarii in jurul ideilor ancora / 15
Proiectarea curriculumului bazat pe concepte / 16
Ajutandu-i pe elevi sa devina interesati de invatare / 16
Ce spun cercetarile? / 17
Efortul elevilor compenseaza abilitatile / 18
Elevii dau dovada de mai putina curiozitate si implicare cu cat raman mai mul timp la scoala / 18
Recompensele interne sunt factori mai puternici de motivare a invatarii profunde decat recompensele externe / 19
Curiozitatea pregateste creierul pentru invatare si sprijina retentia invatarii / 20
Invatarea provocatoare din punct de vedere cognitiv creste interesul elevilor / 25
Strategii pentru stimularea interesului cognitiv / 26
Eliberarea treptata a responsabilitatii: O structura de sprijinire a invatarii / 32
Instruirea focalizata / 34
Instruirea ghidata / 34
Invatarea prin colaborare / 35
Invatarea independenta / 36
Structuri care nu sprijina invatarea / 38
Atentia acordata dimensiunilor sociale si emotionale ale invatarii / 41
Participarea la dimensiunile sociale si emotionale ale invatarii / 41
Factorul X in succesul instruirii: Credibilitatea profesorului / 44
Climatul clasei / 49
Rezumat / 49
Obiective / 50
Introducere / 50
Stabilirea relatiilor pozitive cu elevii / 50
Strategii de construire a unor relatii de grija / 51
Strategii pentru a construi relatii puternice in mod sistematic / 56
Folosirea abilitatilor de comunicare eficienta / 70
Construirea unei comunitati a elevilor / 79
Cum e sa fii motivat? Cum e sa-i motivezi pe altii? / 84
Rezumat / 84
Obiective / 84
Introducere / 85
Motivatia ca proces / 88
Unde este localizata motivatia? / 89
Factori moderatori ai starii motivationale / 90
Cum e sa-i motivezi pe altii? / 93
Cum poate fi evaluata motivatia? / 114
Exercitii practice de motivare a adolescentilor / 116
Construirea relatiilor dintre profesori, elevi si familiile acestora / 118
Rezumat / 118
Obiective / 118
Comunicare deschisa si eficienta / 120
Intelegere si respect reciproc / 122
Colaborare si implicare activa / 123
Formarea mediului de incredere si sprijin reciproc / 124
Recunoasterea succesului si incurajarea progresului elevilor / 126
Relatii de calitate parinte-profesor / 128
Analiza relatiilor din perspectiva teoriei bioecologice a lui Bronfenbrenner / 129
Influenta factorului cultural al elevului asupra relatiei parinte-profesor / 131
Rolul psihologului scolii in promovarea relatiilor pozitive parinte-profesor / 133
Promovarea colaborarii dintre scoala si familie / 137
Personalitatea profesorului ca factor de formare a viitorului / 140
Influenta personalitatii profesorului asupra formarii elevilor / 140
Flexibilitatea - atribut necesar pentru (auto)reactualizarea si (auto)realizarea profesorului / 145
Bibliografie / 147