Comenzile înregistrate în perioada 04-13 octombrie vor fi procesate și expediate începând cu 14 octombrie.
Vă mulțumim pentru înțelegere!
Dezvoltarea durabila prin abordarea STEM a educatiei si a competentelor secolului XXI. Partea I
Autor: Cristina Tripon
Editura: Universitara
Seria: Stiinte ale educatiei
Format: 17x24 cm
Nr. pagini: 124
Coperta: brosata
ISBN: 978-606-28-1622-3
Anul aparitiei: 2023
DESPRE CARTE
Organizata in jurul a patru teme principale: competentele secolului XXI, educatia STEM, sustenabilitatea si educatia durabila, cartea debuteaza prin examinarea importantei dezvoltarii durabile si descrierea indicatorilor de realizare, prin descifrarea competentelor secolului XXI si a modului in care acestea sunt legate de dezvoltarea durabila. Apoi analizeaza rolul educatiei STEM pentru a permite dezvoltarea acestor competente si modul in care practicile educationale pot fi abordate pentru o dezvoltare sustenabila. In cadrul actual, exista foarte putine resurse stiintifice care abordeaza aceste tematici, gradul de originalitate fiind unul generos.
Cartea ofera perspective asupra contextelor educationale existente, indeplinind o sursa de inspiratie pentru cei interesati sa dezvolte modalitati noi si inovatoare de predare a sustenabilitatii si a competentelor secolului XXI. Explorand modurile in care aceste concepte au fost aplicate in diverse contexte, cititorii pot obtine informatii valoroase despre modul in care acestea ar putea fi aplicate in contexte noi, educationale. Acest lucru poate contribui la fundamentarea unor noi abordari ale predarii si evaluarii, precum si a altor domenii de cercetare.
CUPRINS
ARGUMENT / 7
DEZVOLTAREA DURABILA / 11
Dezvoltarea durabila ca abordare complexa / 11
Obiective ale dezvoltarii durabile(ODD) / 14
ODD1: Eradicarea saraciei, de peste tot, sub orice forma a ei / 14
ODD2: Eradicarea foametei, obtinerea sigurantei hranei, a nutritiei echilibrate si agricultura durabila / 15
ODD3: Asigurarea sanatatii si promovarea bunastarii, la toate varstele / 16
ODD4: Asigurarea accesului tuturor, la educatie de calitate si promovarea invatarii pe tot parcursul vietii / 17
ODD5: Obtinerea egalitatii de gen / 19
ODD 6: Asigurarea accesului la apa si a igienei / 20
ODD7: Asigurarea accesului tuturor la energie durabila si moderna, la preturi accesibile / 22
ODD8: Promovarea cresterii economice durabile pentru toti, a locurilor de munca si a conditiilor de munca decente / 23
ODD9: Construirea de infrastructura rezistenta, promovarea industrializarii durabile si stimularea inovatiei / 25
ODD10: Reducerea inegalitatii in interiorul si intre tari / 26
ODD11: Orase pentru toti, sigure, rezistente si durabile / 27
ODD12: Asigurarea unor modele durabile de consum si productie / 28
ODD13: Actionarea de urgenta pentru a combate schimbarile climatice si impactul negativ al acestora / 30
ODD14: Conservarea si folosirea durabila a oceanelor, marilor si a resurselor marine / 31
ODD 15: Administrarea durabila a padurilor, combaterea desertificarii, oprirea si remedierea degradarii solului, oprirea pierderii biodiversitatii / 32
ODD16: Promovarea unor societati corecte, pacifiste, pentru integrarea tuturor / 34
ODD17: Revitalizarea parteneriatului global pentru dezvoltare durabila / 35
EDUCATIA DURABILA (ODD4) / 37
Educatia durabila, baza dezvoltarii durabile / 37
Educatie durabila prin investitia in formarea durabila a profesorilor / 38
Rolul scolii si al profesorilor in cadrul dezvoltarii durabile / 39
Rolul universitatilor in cadrul educatiei durabile, ca parte a dezvoltarii durabile / 43
COMPETENTELE SECOLULUI XXI / 45
Gandire critica / 46
Colaborarea - competenta a secolului XXI / 65
Rezolvarea de probleme / 73
ABORDAREA STEM A EDUCATIEI SI RELATIA CU OBIECTIVELE DEZVOLTARII DURABILE / 92
Abordarea STEM (stiinta, tehnologie, inginerie si matematica) a educatiei in contextul obiectivelor de dezvoltare durabila / 92
Abordarea STEM (stiinta, tehnologie, inginerie si matematica) si relatia cu competentele secolului XXI / 103
REFERINTE BIBLIOGRAFICE / 109
ARGUMENT
Dezvoltarea durabila este o abordare economica, de mediu si sociala a dezvoltarii care raspunde nevoilor prezentului fara a compromite capacitatea generatiilor viitoare de a?si satisface propriile nevoi. Ea se bazeaza pe principiile echitatii, justitiei sociale si administrarii mediului. Educatia durabila este o abordare a predarii, invatarii si cercetarii care promoveaza intelegerea dezvoltarii durabile si incurajeaza adoptarea de practici durabile. Se axeaza pe intelegerea interdependentei sistemelor umane si naturale precum si a relatiilor dintre acestea.
Dezvoltarea durabila si educatia durabila sunt strans legate intre ele prin faptul ca ambele au ca scop crearea unei lumi mai bune pentru generatiile viitoare. Dezvoltarea durabila se concentreaza pe dezvoltarea unor sisteme economice, sociale si de mediu rezistente si capabile sa satisfaca nevoile generatiilor actuale si viitoare. Prin intelegerea acestor probleme si a implicatiilor lor, indivizii pot deveni mai constienti de propriul impact asupra mediului si pot depune eforturi pentru a?si reduce propria amprenta de carbon. De asemenea, educatia durabila le poate oferi indivizilor competentele necesare pentru a dezvolta solutii durabile pentru aceste provocari, cum ar fi reducerea deseurilor, cresterea eficientei energetice si utilizarea surselor de energie regenerabila.
Dezvoltarea durabila este o parte esentiala a viitorului, iar educatia durabila este un element cheie pentru atingerea acestui obiectiv. Aceasta carte despre dezvoltarea durabila in legatura cu educatia durabila poate fi un prim pas pentru a?i ajuta pe cititori sa inteleaga componentele necesare unui plan de dezvoltare durabila, de succes. Cartea ofera o imagine de ansamblu, cuprinzatoare, a diferitelor strategii si instrumente necesare pentru a crea un mediu educational durabil, oferind in acelasi timp o incursiune asupra implicatiilor mai ample ale dezvoltarii durabile asupra societatii.
Educatia STEM este o abordare complexa educatiei care integreaza domeniile stiintei, tehnologiei, ingineriei si matematicii. Aceasta se bazeaza pe ideea ca invatarea, in fiecare dintre aceste domenii, se consolideaza reciproc si poate fi utilizata pentru a rezolva probleme complexe. Educatia STEM este strans aliniata la principiile dezvoltarii durabile si reprezinta o parte importanta a promovarii practicilor durabile. Educatia STEM poate oferi elevilor cunostintele, atitudinile, abilitatile si valorile necesare pentru a intelege relatiile complexe dintre oameni, mediul inconjurator si tehnologii. Elevii care sunt expusi la abordarea educationala de tip STEM au mai multe sanse de a dezvolta o intelegere a importantei practicilor durabile si de a deveni mai implicati in comunitatile lor locale si globale (Leal Filho, Shiel,2019).
Educatia durabila este un concept important, care devine din ce in ce mai popular pe masura ce lumea se confrunta cu un viitor incert. Combinand conceptele abordarii educationale STEM (stiinta, tehnologie, inginerie si matematica) cu competentele secolului XXI, se poate contribui la dezvoltarea tinerilor privind abilitatile (in sens general) necesare pentru a prospera intr?o lume in schimbare rapida.
Educatia durabila are ca scop pregatirea indivizilor pentru a trai in mod durabil intr?o lume, in schimbare rapida. De asemenea incurajeaza indivizii sa devina cetateni globali responsabili. Pentru a se asigura ca educatia durabila este eficienta, cadrele didactice trebuie sa fie formate in mod corespunzator : sa invete cum sa creeze planuri de lectii care sa acopere subiecte precum schimbarile climatice, conservarea resurselor si energia regenerabila, sa fie capabile sa angajeze elevii in conversatii semnificative despre aceste subiecte si sa poata evalua, fiind absolut necesar sa cunoasca initiativele actuale de sustenabilitate si sa fie capabile sa le ofere elevilor exemple concrete de implementare a acestora.
Pentru a reusi in secolul XXI, elevii trebuie sa fie capabili sa utilizeze tehnologia si sa aplice cunostintele pe care le dobandesc in cadrul cursurilor STEM. Prin dobandirea unei intelegeri mai profunde a stiintelor si a matematicii, elevii isi pot folosi cunostintele pentru a lua decizii in cunostinta de cauza, pentru a crea solutii inovatoare si pentru a intelege mai bine lumea. In plus, educatia STEM este esentiala pentru dezvoltarea abilitatilor necesare pentru a reusi pe piata muncii, cum ar fi capacitatea de a gandi critic, de a rezolva probleme si de a lucra in colaborare.
Competentele secolului XXI sunt esentiale pentru educatia durabila si pentru educatia STEM. Aceste competente cuprind o gama larga de resurse si stiluri de invatare, cum ar fi rezolvarea problemelor, colaborarea, comunicarea, creativitatea, gandirea critica si constientizarea globala. Toate aceste competente sunt esentiale pentru succesul in secolul XXI si pot fi dezvoltate printr?o varietate de abordari educationale. Educatia STEM se bazeaza pe rezolvarea problemelor, pe gandirea critica si pe colaborare si ii incurajeaza pe elevi sa gandeasca si sa vina cu solutii creative, pentru a deveni inovatori.
Aceasta carte ofera o explorare de baza a argumentelor ancora si a posibilelor abordari pentru care se poate adauga educatia durabila in sala de clasa, astfel incat elevii sa fie mai bine pregatiti, pentru a face fata provocarilor secolului XXI. In plus, ofera o prezentare succinta a competentelor necesare pentru a reusi in secolul XXI, cum ar fi colaborarea, rezolvarea problemelor si gandirea critica. Oferind o privire de baza asupra modului in care se pot incorpora cel mai bine aceste concepte in sala de clasa,alaturi de relatia cu obiectivele de dezvoltare durabila si a abordarii educationale STEM, aceasta carte poate fi o resursa utila atat pentru profesori, mai ales pentru o abordare transdisciplinara a continuturilor, cat si pentru parinti, ca parte integranta a sprijinului oferit propriilor copii privind interesul pentru stiinta, tehnologie, inginerie si matematica, zi de zi.