Comenzile înregistrate în perioada 04-13 octombrie vor fi procesate și expediate începând cu 14 octombrie.
Vă mulțumim pentru înțelegere!
Instruirea in invatare si in desfasurarea procesului didactic
Autor: Mona Badoi-Hammami
Editura: Universitara
Seria: Stiinte ale educatiei
Format: 14x20 cm
Nr. pagini: 198
Coperta: brosata
ISBN: 978-606-28-2584-4
Anul aparitiei: 2023
DESPRE CARTE
Pentru ca o persoana sa exercite profesia de cadru didactic, trebuie sa treaca printr-o perioada de pregatire care va continua chiar si pe perioada invatarii sale in domeniul profesional. Insa nici experienta, cultura generala, cantitatea de informatii de care dispune sau pregatirea sa academica, nu sunt suficiente daca nu are o deprindere innascuta de a comunica informatii, o abilitate necesara invatarii, cu conditia sa fie integrata cu formarea profesionala adecvata. In concluzie, este necesar ca o persoana care doreste sa intre in domeniul educatiei sa cunoasca termenii pedagogiei, originea, utilizarile si mecanismul de lucru ale acestora.
In aceasta carte vor fi de asemenea prezentati termenii pedagogici, functiile lor, utilizarea si originile lor, astfel incat sa se poata intelege mecanismul triadei de baza in acest domeniu al indoctrinarii sau al predarii, invatarii si evaluarii, intr-un mod care faciliteaza realizarea finalitatilor educationale in mod eficient in concordanta cu schimbarile recente.
Prin urmare, aceasta carte a fost impartita in urmatoarele capitole:
Primul capitol este dedicat explicarii aporturilor teoretice ale pedagogiei;
In al doilea capitol se prezinta psihopedagogia comunicarii sau comunicarea didactica;
In capitolul trei sunt prezentate finalitatile educatiei;
In capitolul patru este descrisa invatarea din perspectiva educatiei si didacticii;
In capitolul cinci sunt prezentate teoriile predarii si invatarii.
Aceasta ordine va permite intelegerea cerintelor profesiei, scopurile educatiei si modalitatile cele mai simple de a le atinge.
Prin identificarea inputurilor pedagogice, se va facilita intelegerea teoriilor din acest domeniu si se vor crea legaturi intre acestea pentru a construi o strategie de lucru eficienta in cadrul clasei, asigurandu-se profesorul de atingerea principalului scop: ca un numar cat mai mare de elevi sa dobandeasca competente si realizari onorabile, satisfacatoare nevoilor si orientarilor lor individuale, desigur, proportionale cu cerintele societatii.
CUPRINS
INTRODUCERE / 9
CAPITOLUL I: INTRODUCERE IN PEDAGOGIE SI STIINTELE EDUCATIEI / 11
Termeni si expresii educationale / 11
1. Educatia / 11
1.1. Importanta si functiile educatiei / 13
1.2. Formele educatiei / 14
1.3. Principalele finalitati ale educatiei / 22
1.4. Autoeducatia / 23
2. Stiintele educatiei / 25
2.1. „Stiintele educatiei” sau „Stiinta educatiei” / 27
2.2. Functiile stiintelor educatiei / 27
2.3. Componentele stiintelor educatiei / 28
3. Pedagogia / 28
3.1. Evolutia conceptului de educatie pana ce s?a ajuns la pedagogie / 28
3.2. Definirea termenului de pedagogie / 31
3.3. Tipuri de pedagogie / 33
3.4. Principalele ramuri ale pedagogiei / 38
3.5. Pedagogia postmoderna / 40
3.6. Caracteristicile pedagogiei postmoderne / 41
3.7. Metode si simulari tehnologice in instruirea elevilor conform pedagogiei postmoderne / 42
4. Procesul de invatamant / 44
4.1. Structura procesului de invatamant / 46
4.2. Modele ale procesului de invatamant / 47
4.3. Caracteristicile generale ale procesului de invatamant / 49
4.4. Dimensiunile procesului de invatamant / 50
4.5. Procesul de invatamant si laturile sale / 52
4.6. Componentele procesului de invatamant / 52
5. Didactica / 54
5.1. Tipuri de didactica / 57
5.2. Justificari pentru adoptarea conceptului de didactica / 58
5.3. Didactica un sistem cuprinzator si integrat / 60
5.4. Activitatea didactica / 61
5.5. Relatia dintre didactica si formarea profesionala educationala / 61
5.6. Componente didactice / 63
5.7. Factorii care afecteaza didactica / 68
5.8. Triunghiul didactic / 70
5.9. Contractul didactic / 74
6. Cadrele didactice / 77
6.1. Competentele didactice necesare, in indeplinirea diferitelor sarcini didactice ale profesorului in procesul de instruire / 78
6.2. Perceptiile educationale ale profesorilor / 82
6.3. Competentele esentiale ale profesorului de succes / 85
Capitolul II: Psihopedagogia comunicarii sau comunicarea didactica / 92
1. Tehnici si mijloace de comunicare eficienta / 94
2. Functiile principale de comunicare / 95
3. Schema procesului de comunicare / 96
4. Formele comunicarii in clasa de elevi / 97
5. Comunicarea nonverbala / 99
5.1. Functiile comunicarii nonverbale / 99
5.2. Tipuri de comunicare nonverbala in clasa de elevi / 100
6. Comunicarea paraverbala / 101
6.1. Componentele limbajului paraverbal / 102
7. Comunicarea si influenta sociala / 103
CAPITOLUL III: FINALITATILE EDUCATIEI / 104
1. Surse din care provin finalitatile / 104
2. Clasificarea finalitatilor educationale / 105
2.1. Finalitati educationale pe termen lung / 106
2.2. Finalitati metodologice pe termen scurt, obiective educationale / 108
3. Obiective de continut - obiective operationale / 112
3.1. Obiectivele comportamentale/ operationale si impoeranta lor / 113
3.2. Standarde, criterii pentru formularea obiectivelor operationale/comportamentale / 115
3.3. Clasificarea obiectivelor operationale/comportamentale / 116
3.4. Formularea corecta a obiectivelor operationale / 144
4. Competente educationale / 146
4.1. Diferenta dintre obiective si competente / 147
CAPITOL IV: CORELATIA INTRE EDUCATIE, DIDACTICA SI INVATARE / 149
1. Educatie / 149
2. Didactica / 150
3. Invatarea / 150
3.1. Stiluri de invatare / 152
3.2. Invatarea din prespectiva psihologica / 154
3.3. Invatarea in termeni generali / 155
3.4. Caracteristicile invatarii / 156
3.5. Conditii de invatare / 157
3.6. Analiza comparativa intre factorii interni si externi de invatare / 158
3.7. Tipuri de invatare / 160
3.8. Metode pe care profesorul le poate folosi pentru a motiva elevii sa invete / 161
3.9. Stiluri de invatare la elevi / 162
4. Hartile mentale si modul de utilizare a acestora in domeniul educational / 165
4.1. Etapele de proiectare a hartilor mentale / 168
4.2. Metoda de gandire pentru crearea unei harti mentale / 170
4.3. Beneficiile hartilor mentale / 171
CAPITOLUL V: TEORIILE PREDARII SI INVATARII / 173
1. Teoria si modelul de predare / 175
1.2. Caracteristicile modelului de predare: / 176
1.3. Teoriile predarii / 176
1.3.2. Teoria inteligentelor multiple / 178
1.3.3. Zona de dezvoltare apropiata (zpd) si schele-trepte / 179
2. Teoriile invatarii / 180
2.1. Teoria invatarii conditionate / 180
2.2. Teoria asociationista / 183
2.2.1. Teoria invatarii lui b.f. skinner / 184
2.3. Teoria gestaltista / 189
BIBLIOGRAFIE / 190