Leadership si comportament organizational. Note de curs pentru uzul masteranzilor

Autor: Elena Oliviana Epurescu
Editura: Universitara
Seria: Sociologie si stiintele comunicarii
Format: 19,5x28,5 cm
Nr. pagini: 144
Coperta: brosata
ISBN: 978-606-28-1688-9
Anul aparitiei: 2023
DESPRE CARTE
Cartea „Leadership si comportament organizational” isi propune sa aduca in discutie o serie de teme de actualitate. Parcurgand materialul incercam sa raspundem la intrebari precum: Ce este leadership-ul? Ce stil de leadership mi se potriveste? Ce abilitati de comunicare sunt necesare unui lider? La locul de munca este ca in familie?! Cand apar conflictele si cum le putem gestiona, preveni, anticipa? Negocierea poate fi o cale de rezolvare a conflictelor? Iubirea de putere unde duce? Este coruptia o problema dezbatuta la nivel mondial? Cum putem lupta impotriva coruptiei? Omenirea are nevoie de lideri sau de eroi? A fi manager este suficient pentru a conduce o organizatie? Care este rolul liderului intr-o organizatie? Avem nevoie de o cultura organizationala? Dar de o cultura antreprenoriala? Ce strategii putem folosi? Care sunt prioritatile? Stresul si lipsa timpului cum pot fi gestionate? Cum pot fi depasite riscul si criza intr-o organizatie? Inteligenta emotionala poate fi cheia succesului?
CUVANT INAINTE
Avand in vedere ca materialul de fata constituie un suport de curs pentru uzul masteranzilor, in loc de introducere voi insera fisa de disciplina ce cuprinde temele propuse pentru a fi studiate in cadrul disciplinei LEADERSHIP si COMPORTAMENT ORGANIZATIONAL.
Temele fac referire la urmatoarele aspecte: Administratie, conducere, management leadership, stiluri de leadership; Puterea, adictia de putere; Coruptia; Comunicarea; Conflictul si negocierea; Cultura antreprenoriala in organizatie;Managementul strategic; Managementul prioritatilor, stresului, timpului; Leader coach; Inteligenta emotionala in leadership; Benchmarking-ul; Managementul grupului; Situatiile de criza/risc intr-o organizatie; Grupul ca organizatie.
Toate acestea vin sa completeze profilul managerului si leader-ului oferind perspective variate in context organizational.
Cursul isi propune a fi un sprijin pentru masteranzi in a descifra si aplica notiunile de baza specifice domeniului, diferentele, nuantele anumitor contexte, gestionarea situatiilor de criza, gasirea unor solutii optime, actionarea cu promptitudine in situatii reale de viata, luarea deciziilor cu simt de raspundere, delegarea sarcinilor, cunoasterea psihopedagogica a celor aflati in interactiune, crearea unui climat favorabil, motivant in cadrul organizatiei, crearea unei atmosfere detensionate, lucrul in echipa, evitarea, prevenirea, gestionarea situatiilor de tip burnout/workholic, diminuarea situatiilor de stres, motivatie pentru obtinerea unor rezultate in mediul de lucru.
La serviciu ca in familie?
Vom incerca sa raspundem la aceasta intrebare dupa ce vom parcurge acest material si fiecare va gasi raspunsul si drumul potrivit.
CUPRINS
CUVANT INAINTE / 7
INTRODUCERE / 9
CAPITOLUL I. LEADERSHIP SI COMPORTAMENT ORGANIZATIONAL / 15
1. Delimitari conceptuale ? administratie, conducere, leadership, management, antreprenoriat / 16
2. Stilurile de leadership / 20
Aplicatii / 24
Bibliografie / 24
CAPITOLUL II. COMUNICAREA IN LEADERSHIP / 26
1. Strategii de comunicare / 27
2. Relatii contractuale vs relatii tip legamant / 30
3. Cateva metode practice de comunicare in situatii concrete / 30
4. Modelul de comunicare DISC / 32
Aplicatii / 39
Bibliografie / 40
CAPITOLUL III. CONFLICT SI NEGOCIERE / 42
1. Cine ataca, cine evita? / 43
2. Managementul conflictului / 47
3. Principalele modalitati de rezolvare nonviolenta a conflictelor: medierea, arbitrajul si negocierea / 49
4. Stilurile de negociere / 52
Aplicatii / 61
Bibliografie / 61
CAPITOLUL IV. PUTEREA - ADICTIA DE PUTERE - CORUPTIA / 62
1. Puterea / 63
2. Eu, corupt? / 65
3. Citate despre putere / 68
Aplicatii / 70
Bibliografie / 70
CAPITOLUL V. STRATEGIE IN LEADERSHIP / 71
1. Introducere / 72
2. Instrumente si tehnici de analiza / 72
3. Etapele procesului de management strategic / 76
Aplicatii / 77
Bibliografie / 78
CAPITOLUL VI. CULTURA ANTREPRENORIALA / 80
1. Descopera antreprenorul din leader / 81
2. Mituri despre antreprenori / 85
3. Benchmarking-ul / 87
Aplicatii / 90
Bibliografie / 90
CAPITOLUL VII. LEADER COACH / 91
1. Leader-ul coach / 92
2. Coaching-ul / 94
3. Inteligenta emotionala in leadership / 98
Aplicatii / 106
Bibliografie / 107
CAPITOLUL VIII. PRIORITATI - TIMP - STRES IN LEADERSHIP / 109
1. Managementul timpului si prioritatilor / 110
2. Tehnici si instrumente de eficientizare a timpului / 112
3. Managementul stresului / 116
Aplicatii / 122
Bibliografie / 122
CAPITOLUL IX. GRUPUL CA ORGANIZATIE / 124
1. Normele unui grup / 126
2. Psihologia multimilor / 127
3. Fereastra Johari / 130
4. Situatii de risc/de criza in organizatie / 132
Aplicatii / 139
Bibliografie / 140
Va recomandam
