Programare grafica
Autor: Mihaela Lascu | Raul Ciprian Ionel
Editura: Politehnica Timisoara
Seria: Programare
Format: 17x24 cm
Nr. pagini: 236
Coperta: brosata
ISBN: 978-606-554-908-1
Anul aparitiei: 2015
DESPRE CARTE
Cartea „Programare grafica” este utila celor ce vor sa se initieze rapid si sa exerseze instrumentatia virtuala in LabView. Este structurata in opt capitole: primele trei, destinate programatorilor incepatori, dezvolta documentatia LabView; urmatoarele trei se adreseaza utilizatorilor experimentati carora li se prezinta aplicatii de tip Proiect, masini de stare, interactionarea de la distanta, iar in ultimele doua capitole se pune accentul pe modelarea matematica, pe executii multifir si maximizarea performantelor.
Referent stiintific - Prof.dr.ing. Traian Jurca
Noutatea cea mai importanta adusa de lucrare este utilizarea LabView pentru accesarea de la distanta a rezultatelor masuratorilor. Astfel, PC-ul pe care se preiau masurarile este configurat ca server, iar rezultatele sunt preluate de aplicatii client care ruleaza fie pe un alt PC sau respectiv pe o tableta sau pe un smartphone. O alta varianta propusa consta in preluarea datelor de masurare cu un microcontroler si transmiterea acestora wireless catre un server folosind un dispozitiv GPRS conectat la un microcontroler prin portalul serial UART. Apoi, in mod similar, datele pot fi citite de catre o aplicatie client.
Referent stiintific - Conf.dr.ing. Septimiu Mischie
CUPRINS
Prefata 7
1. CONCEPTE INTRODUCTIVE REFERITOARE LA INSTRUMENTATIA VIRTUALA 9
1.1. Notiuni generale 9
1.2. Criterii de performanta pentru alegerea componentei hardware 12
1.3. Componenta software 24
1.4. Aplicatii 28
2. IMPLEMENTAREA UNUI PROGRAM DE TIP INSTRUMENT VIRTUAL 35
2.1. Aspecte teoretice 35
2.2. Crearea panoului frontal 41
2.3. Crearea diagramei bloc 53
2.4. Conectorul si pictograma unui IV 55
2.5. Crearea unui sub-instrument virtual (SubIV) 58
2.6. Aplicatii 60
3. UTILIZAREA STRUCTURILOR DE PROGRAMARE 64
3.1. Aspecte teoretice 64
3.2. Structura repetitiva For 65
3.3. Structura repetitiva While 69
3.4. Structura Case 71
3.5. Structura secventiala Sequence 74
3.6. Structura Event 75
3.7. Structura Formula Node 78
3.8. Structura MathScript Node 82
3.9. Aplicatii 85
4. DEZVOLTAREA UNEI APLICATII TIP PROIECT 89
4.1. Aspecte teoretice 89
4.2. Utilitarul LabView Project Explorer 92
4.3. Variabile locale, globale si partajate 98
4.4. Editarea controalelor si indicatoarelor 105
4.5. Server-ul de IV 107
4.6. Aplicatii 115
5. MASINI DE STARE 116
5.1. Aspecte teoretice 116
5.2. Masini de stare - exemple si explicatii 117
5.3. Aplicatie pentru masurarea unor parametri de mediu 125
5.4. Utilizarea JKI State Machine 131
5.5. Tratarea erorilor de executie 135
6. SOLUTII PENTRU INTERACTIUNEA LA DISTANTA 142
6.1. Notiuni introductive 142
6.2. Utilizarea tehnologiei Remote Panels 144
6.3. Alte tehnologii de acces la distanta - exemple de aplicatii 150
7. UTILIZAREA UNUI MODUL SPECIALIZAT - CONTROL, DESIGN AND SIMULATION 165
7.1. Notiuni introductive 165
7.2. Modelare matematica 165
7.3. Utilizarea variabilelor de stare 171
7.4. Utilizarea functiilor de transfer 179
7.5. Functii LabVIEW dedicate modelarii si simularii 187
8. MAXIMIZAREA PERFORMANTELOR DE EXECUTIE ALE INSTRUMENTELOR VIRTUALE 191
8.1. Notiuni introductive 191
8.2. Executie multifir 191
8.3. Utilizarea uneltelor pentru evaluarea performantelor 193
8.4. Solutii pentru imbunatatirea performantelor 195
8.5. Concluzii 200
ANEXA 1 - Solutii pentru rezolvarea problemelor propuse 202
ANEXA 2 - Abrevieri si termeni uzuali folositi in programarea grafica 220
Bibliografie 233