Tractiunea feroviara. Vol.I Locomotive si trenuri electrice. Vol.II Locomotive si trenuri diesel

Autor: Dumitru Mihailescu | Vasile Tulbure
Editura: A.G.I.R.
Format: 17x24 cm
Nr. pagini: 152+218
Coperta: brosata
ISBN: 978-973-720-727-2
Anul aparitiei: 2018
Tractiunea feroviara. Vol.I. Locomotive si trenuri electrice - Calcule de tractiune. Caracteristici. Performante, economia de energie electrica, norme de consum
Tractiunea feroviara. Vol.II. Locomotive si trenuri diesel - Calcule de tractiune. Caracteristici. Performante, economia de energie electrica, norme de consum
CUPRINS vol.I
Cuvant inainte 1
Consideratii generale 3
Introducere 5
Abrevieri 10
PARTEA I Calcule de tractiune. Metodologie
1. Calcule de tractiune 13
1.1. Relatii de calcul 13
1.2. Calculul tonajului remorcat 15
PARTEA a II-a Tractiunea electrica
2. Caracteristici si performante 19
2.1. Tipuri, coduri, putere, viteza maxima 19
2.2. Locomotive electrice seriile 060 EA, 060 EA-1, 060 EB de 5100 kW cu reglare pe inalta tensiune 19
2.2.1. Caracteristici principale 20
2.2.2. Echipamentele locomotivelor 21
2.2.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 22
2.2.4. Diagrame si tabele 27
2.3. Locomotive electrice seriile 040 EC, 040 EC-1 de 3400 kW cu reglarea pe inalta tensiune 81
2.3.1. Caracteristici principale 81
2.3.2. Echipamentele locomotivelor 81
2.3.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 82
2.3.4. Diagrame si tabele 83
2.4. Locomotive electrice C0-C0 tiristorizate serile 45-0000 si 46-0000 de 5100 kW cu reglare pe joasa tensiune 87
2.4.1. Caracteristici principale 87
2.4.2. Echipamentele locomotivelor 87
2.4.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 88
2.4.4. Diagrame si tabele 89
2.5. Locomotive electrice B0-B0 tiristorizate serile 48-0000 si 49-0000 de 3900 kW cu reglare pe joasa tensiune 91
2.5.1. Caracteristici principale 91
2.5.2. Echipamentele locomotivelor 91
2.5.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 92
2.5.4. Diagrame si tabele 93
2.6. Locomotiva electrica de 2900 kW cu reglare pe inalta tensiune 95
2.6.1. Caracteristici principale 95
2.6.2. Echipamentele locomotivei 96
2.6.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 96
2.6.4. Diagrame si tabele 97
2.7. Locomotiva electrica de manevra de 1200 kW cu reglare pe joasa tensiune 99
2.7.1. Caracteristici principale 99
2.7.2. Echipamentele locomotivei 100
2.7.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 101
2.7.4. Diagrame si tabele 102
2.8. Rama electrica suburbana (R.E.S.) de 1870 kW cu reglare pe joasa tensiune 104
2.8.1. Caracteristici principale 104
2.8.2. Echipamentele ramelor electrice suburbane 106
2.8.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 106
2.8.4. Diagrame si tabele 107
2.9. Rama electrica suburbana (R.E.S.) de 2720 kW cu reglare pe joasa tensiune 109
2.9.1. Caracteristici principale 109
2.9.2. Echipamentele ramelor electrice suburbane 110
2.9.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 111
2.9.4. Diagrame si tabele 112
2.10. Rama electrica de metrou (R:E:M) de curent continuu 114
2.10.1. Caracteristici principale 114
2.10.2. Echipamentele ramei electrice de metrou 115
2.10.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 116
2.10.4. Diagrama si tabele 117
PARTEA a III-a Economia de energie electrica
3. Metoda de calcul pentru consumul de energie electrica 121
3.1. Metoda de calcul 121
3.2. Consumul de energie electrica 122
4. Metoda de calcul pentru determinarea energiei electrice recuperative in regim de franare electrodinamica - recuperativa 123
4.1. Consideratii specifice calculului energiei electrice recuperative in tractiunea feroviara cu motoare electrice de tractiune de curent continuu 125
5. Parametrii care influenteaza consumul de energie 128
PARTEA a IV-a Norme de consum de energie electrica in tractiunea feroviara
6. Norme de consum de energie in tractiunea feroviara 133
Consideratii finale 137
Bibliografie 139
CUPRINS vol.II
Cuvant inainte 1
Consideratii generale 3
Introducere 5
Abrevieri 10
Partea I Calcule de tractiune. Metodologie
1. Calcule de tractiune 13
1.1. Relatii de calcul 13
1.2. Calculul tonajului remorcat 15
Partea a II-a Tractiunea diesel
2. Caracteristici si performante 19
2.1. Tipuri, coduri, putere, viteza maxima 19
2.2. Locomotive diesel electrice de 3000 CP si 4000 CP cu transmisie electrica 20
2.2.1. Caracteristici principale 20
2.2.2. Echipamentele locomotivelor 21
2.2.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 22
2.2.4. Diagrame si tabele 23
2.3. Locomotive diesel electrice de 2100 CP si 2640 CP cu transmisie electrica 32
2.3.1. Caracteristici principale ale locomotivelor tip DA de 2100 CP, DA-1 de 2100 CP si DA - TUR de 2100 CP 32
2.3.2. Echipamentele locomotivelor 33
2.3.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 34
2.3.4. Diagrame si tabele 36
2.4. Locomotiva diesel electrica de 1500 CP cu transmisie electrica 83
2.4.1. Caracteristicile principale ale locomotivei 83
2.4.2. Echipamentele locomotivelor 84
2.4.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 84
2.4.4. Diagrame si tabele 85
2.5. Locomotiva diesel electrica de 1250 CP cu transmisie electrica 89
2.5.1. Caracteristici principale 89
2.5.2. Echipamentele locomotivelor 90
2.5.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 90
2.5.4. Diagrame si tabele 91
2.6. Locomotiva diesel de 1250 CP (DHC) cu transmisie hidraulica 95
2.6.1. Caracteristici principale 96
2.6.2. Echipamentele locomotivei 96
2.6.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 97
2.6.4. Diagrame si tabele 98
2.7. Locomotiva diesel de 700 CP (DHB) cu transmisie hidraulica 131
2.7.1. Caracteristici principale 131
2.7.2. Echipamentele locomotivei 132
2.7.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 132
2.7.4. Diagrame si tabele 133
2.8. Locomotiva diesel de 450 CP (DHA) cu transmisie hidraulica 141
2.8.1. Caracteristici principale 141
2.8.2. Echipamentele locomotivei 142
2.8.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 142
2.8.4. Diagrame si tabele 143
2.9. Locomotiva diesel de 450 CP, cale ingusta (D45H) cu transmisie hidraulica 151
2.9.1. Caracteristici principale 151
2.9.2. Echipamentele locomotivei 152
2.9.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 152
2.9.4. Diagrame si tabele 153
2.10. Locomotiva diesel de 180 CP (LDH18) cu transmisie hidraulica 154
2.10.1. Caracteristici principale 154
2.10.2. Echipamentele locomotivei 155
2.10.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 155
2.10.4. Diagrame si tabele 156
2.11. Automotor diesel pe 8 osii de 440 CP cu transmisie mecanica 158
2.11.1. Caracteristici principale 158
2.11.2. Echipamentele automotorului 159
2.11.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 159
2.12. Automotor diesel pe 4 osii de 220 CP cu transmisie mecanica 160
2.12.1. Caracteristici principale 160
2.12.2. Echipamentele automotorului 161
2.12.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 161
2.12.4. Schema cinematica a automotorului 161
2.13. Automotor diesel - hidromecanic de 190 CP 163
2.13.1. Caracteristici principale 163
2.13.2. Echipamentele automotorului 164
2.13.3. Caracteristici de tractiune si performante de remorcare 164
2.13.4. Diagrame si tabele 165
Partea a III-a Economia de energie termica
3. Metoda de calcul pentru consumul de combustibil 169
3.1. Considerente teoretice 169
4. Parametrii care influenteaza consumul de energie termica (motorina) 171
4.1. Consumul de combustibil datorita rezistentei la inaintare a materialului rulant de tractiune 171
4.2. Consumul de combustibil la vagoane datorita rezistentei specifice la inaintare, starea tehnica generala a vagoanelor si starea tehnica a franei pnematice 171
4.3. Consumul de combustibil datorita conditiilor de exploatare 171
4.4. Consumul de combustibil datorita caracteristicilor liniei de remorcare 172
4.5. Consumul de combustibil datorita modului de conducere a personalului de locomotiva 172
4.6. Consumul de combustibil pentru cei mai mari consumatori de combustibil-precizari 172
4.6.1. Consumul de combustibil datorita rezistentei specifice la inaintare 172
4.6.2. Consumul de combustibil datorita randamentului total al locomotivei 173
4.6.3. Consumul de combustibil datorita numarului de opriri ale trenului 173
4.6.4. Consumul de combustibil datorita valorii sarcinii pe osie 175
4.6.5. Consumul de combustibil functie de rezistenta liniei de cale 175
4.6.6. Consumul de combustibil datorita modului de conducere a trenului 175
Partea a IV-a Norme de consum de combustibil
5. Norme de consum de combustibil in tractiunea diesel 179
5.1. Normarea consumului de combustibil in tractiunea diesel cu transmisie electrica si cu transmisie hidraulica 179
5.2. Norme de consum stabilite pe cale experimentala 183
Consideratii finale 206
Bibliografie 207
DESPRE AUTORI
Dumitru MIHAILESCU s-a nascut la 14 august 1940 in orasul Ramnicu Valcea. In anul 1959 este student al Facultatii de Transporturi la Institutul Politehnic din Bucuresti. In anul 1960 primeste o bursa la Institutul de Cai Ferate din Moscova, Facultatea Electrificarea Caii Ferate, Sectia Constructii de Locomotive si Trenuri Electrice. Absolva aceasta facultate cu diploma de merit in anul 1966. In acelasi an este angajat ca ing. proiectant la Institutul de Proiectari Cai Ferate. Din anul 1972 pana in anul 1998 a lucrat ca cercetator la Institutul de Cercetari Cai Ferate din Bucuresti, sectia de Material rulant, colectiv Locomotive. Din anul 1974 este asistentul prof. univ. dr. ing. Nicu Condacse, la disciplina Locomotive electrice. In anul 1977 sustine teza de doctor in domeniul Locomotive diesel si tractiunea trenurilor, conducator de doctorat fiind prof. univ. dr. ing. Alexandru Popa. In anul 1998 infiinteaza Modulul Cai Ferate in cadrul Facultatii de Inginerie Manageriala la Universitatea Ecologica din Bucuresti, rector fiind acad. Dolphi Drimer. In anul 1999 este atestat de Ministerul Invatamantului ca profesor universitar, titular la disciplinele Tractiunea trenurilor si Campuri el. mag. poluante. In anul 1998 pune bazele Fundatiei ptr. Promovarea Stiintei si Tehnicii Feroviare PROFER, al carui presedinte este si astazi. In anul 2011 infiinteaza Centrul de Resurse in Transporturi pentru studii superioare - CRTrans. In cadrul Uniunii Internationale ale Cailor Ferate cu sediul la Paris participa intre anii 19911996 la elaborarea de Norme de Compatibilitate Electromagnetica alaturi de cercetatori din Germania, Anglia, Franta si Italia. In anul 1999 i se propune sa fie Membru de Onoare al Academiei deTransport a Federatiei Ruse alaturi de specialisti si prof. univ. din Germania, Anglia, Franta si Italia. A publicat carti la edituri de prestigiu din tara si din strainatate.
Vasile TULBURE s-a nascut la 03.12.1950 la Morlaca jud. Cluj. Este student la Fac. de Mecanica al Institutului Politehnic din Timisoara. In 2003 isi sustine teza de doctorat la Facultatea de Automatica a Universitatii Tehnice din Cluj Napoca. Indeplineste functii de inginer reparatii locomotive la Depoul Dej, apoi ca sef de depou. Ulterior ocupa functia de Director General al Regionalei de Cai Ferate Cluj. Este numit apoi ca Director General al Societatii CFR Marfa. Ulterior acestei functii este numit Director General al Companiei de Infrastructura CFR SA, indeplinind si functia de Presedinte al Cailor Ferate Romane din Ministerul Transporturilor. Are activitate bogata de publicare de carti tehnice de specialitate. Publica carti la Editura Tehnica si Editura ALL. Dintre cartile publicate se numara „Locomotive Diesel”, „Tractiunea Feroviara” „Locomotive cu motoare asincrone” si altele. Este atestat de Ministerul Educatiei Nationale, in baza concursului la Facultatea de Inginerie Manageriala a Universitatii Ecologice din Bucuresti, specializare „Cai Ferate” ca profesor universitar, titular al disciplinelor „Locomotive diesel” si „Locomotive electrice”. A predat studentilor aceste discipline la Fac. Inginerie Manageriala in Bucuresti si la filialele facultatii din tara. A participat la Organismele Internationale de Cai Ferate din Eurapa si Asia, UIC, OCCF, dezvoltand proiecte internationale feroviare de colaborare intre diverse administratii de cale ferata, remarcandu-se ca un specialist- tractionist feroviar cu renume. A publicat la reviste interne si internationale articole in domeniul feroviar.
Va recomandam
