Piata electro-IT din Romania, crestere de 10% - 15% in 2016
Piaţa electro-IT din România va înregistra anul acesta o creştere de 10% - 15%, potrivit reprezentanţilor grupului Altex, liderul retailerilor pe piaţa de profil din ţara noastră, care citează date ale companiei de cercetare de piaţă GfK. În ceea ce priveşte electrocasnicele cu specificaţii superioare, se estimează că vânzările se vor majora cu 20%. Cristian Laza, vicepreşedinte Altex, a precizat, în cadrul unei conferinţe de presă, că anul trecut piaţa electro-IT din ţara noastră a consemnat un spor de 12,5% faţă de anul anterior, ajungând la o cifră de afaceri de 1,5 miliarde euro: „O categorie importantă o reprezintă produsele electronice, care au înregistrat o cifră de afaceri de peste 300 milioane de euro, în creştere cu circa 8,2% faţă de 2014. Cea mai importantă «familie» în categorie o constituie televizoarele LCD, cu peste un milion de unităţi vândute anul trecut, ceea ce reprezintă o creştere valorică cu 7,8%".
O altă categorie importantă este formată din aşa numitele «produse albe» - maşinile de spălat şi frigiderele - unde piaţa anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 340 de milioane euro, ceea ce reprezintă o majorare cu 17,2%. La rândul ei, piaţa de IT a realizat o cifră de afaceri de 340 milioane de euro, cu aproximativ 4,3% mai mult decât în anul anterior, categoria principală constituind-o laptop-urile, fiind vândute aproximativ 480 000 de unităţi, în creştere cu 10,5%.
O evoluţie interesantă a fost consemnată pe piaţa de telecom, a cărei o cifră de afaceri, de 370 de milioane de euro, atestă un spor de peste o cincime faţă de anul 2014. Cea mai importantă „familie" din această piaţă este cea a smartphone-urilor, la care s-a consemnat o vânzare de peste 3 milioane de unităţi, în creştere valorică cu 26%.
Datele de ansamblu prezentate inclus şi rezultatele obţinute în anul precedent de Altex România, una dintre cele mai valoroase companii antreprenoriale la nivel local. Cifra de afaceri de 433 milioane de euro, mai mare cu peste 30% față de 2014, potrivit reprezentanţilor grupului, indică un progres remarcabil. Compania are o rețea de 109 magazine Altex și Media Galaxy și un portofoliu de 20 000 de articole electro-IT şi vinde zilnic 20 000 de produse, 80% offline şi 20% online.