A XIV-A EDITIE A SIMPOZIONULUI ANUAL NATIONAL DE FIABILITATE SI ASIGURAREA CALITATII
Data: 1-15 ianuarie 2004
Traditionala manifestare anuala organizata de Fundatia Romana pentru Promovarea Calitatii impreuna cu Asociatia Generala a Inginerilor din Romania a avut loc anul acesta la 28 noiembrie 2003, in sala AGIR din Calea Victoriei nr. 118, si a a avut ca tema: " CALITATEA IN MILENIUL AL TREILEA "
Simpozionul National a fost organizat pe doua sectiuni si a inclus prezentarea a 24 de lucrari.
Sectiunea A : WORKSHOP- EURO H 2000, proiect finantat cu sprijinul UE (contract nr. RO/00/B/F/PP – 141043), avand ca principal obiectiv realizarea unui studiu comparativ cu privire la situatia angajarii persoanelor tinere cu handicap locomotor in patru tari situate in Estul si Vestul Europei.
Sectiunea B : WORKSHOP dedicat asigurarii calitatii si fiabilitatii. A fost abordata - prin comunicari si discutii pe marginea lor - o tematica foarte variata ca, de exemplu: securitatea alimentara, managementul calitatii (in diferite domenii: invatamantul superior, ingrijirea sanatatii, tehnologia informatiei, etc.), managementul mediului, managementul sanatatii si altele.
Discutiile pe marginea comunicarilor prezentate au fost foarte animate. Printre altele, au fost puse in discutie aspecte esentiale ale calitatii vietii atat pentru persoanele cu handicap cat si pentru cele asa zis „normale”. De remarcat larga aplicabilitate a concluziilor dezbaterilor ce au avut loc in cadrul Workshop-ului EURO H.
Concluzia finala a dezbaterilor s-a referit la necesitatea implicarii puterii politice din tara noastra in crearea conditiilor necesare pentru implementarea unei politici nationale de promovare a competitivitatii prin calitate a produselor si serviciilor romanesti pe piata mondiala. La elaborarea si implementarea acestei politici macroeconomice ar trebui sa colaboreze cu reprezentantii organizatiilor din infrastructura calitatii si ai Guvernului, atat reprezentantii agentilor economici (patronate, sindicate, asociatii profesionale, etc.), cat si cei ai camerelor de comert, universitatilor si altor organizatii neguvernamentale interesate.
O asemenea larga colaborare - vizand crearea unui mediu tehnic de afaceri suficient de credibil, in cadrul caruia agentii economici din Romania sa poata realiza si oferi pe piata exclusiv produse si servicii excelente - este cu atat mai necesara, cu cat integrarea in Uniunea Europeana va determina o intensificarea fara precedent a concurentei pe piata din Romania - un eveniment deosebit de important, care necesita, pentru a-i putea face fata cu succes, o noua cultura manageriala orientata prioritar spre client, spre cerintele sale si spre satisfacerea acestora, adica spre CALITATE.