Participarea Centrului de Cercetare, Proiectare si Consulting in Transporturi, Universitatea Politehnica din Bucuresti, la realizarea proiectului international FLAVIA
Data: 1-15 ianuarie 2011
Proiectul international Freight and Logistics Advancement in Central/South-East Europe - Validation of trade and transport processes, Implementation of improvement actions, Application of co-coordinated structures, acronim FLAVIA, are ca obiectiv principal consolidarea unui canal logistic in transportul de marfuri intre Europa Centrala si Europa de Sud-Est si extinderea legaturilor comerciale si de transport cu tarile din regiunea Marii Negre din spatiul TRACECA, prin facilitarea transferului modal de la transportul rutier la cel feroviar si fluvial.
Proiectul este finantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala si se desfasoara pe durata a 36 de luni, incepand din martie 2010. Autoritatea Nationala pentru managementul proiectul este Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului.
Cei 14 participanti la proiect provin din sapte tari europene: Polonia, Cehia, Slovacia, Germania, Austria, Ungaria si Romania si reprezinta institutii de cercetare si invatamant, precum si operatori de transport, asociatii si administratii publice. Centrul de Cercetare, Proiectare si Consulting in Transporturi, Universitatea Politehnica din Bucuresti (UPB-CCPCT) este partenerul la proiect din partea romana. Coordonatorul este Universitatea Tehnica din Wildau, Germania (http://www.flavia-online.de/).
Activitatile cele mai importante de cercetare, diseminare si cooperare se refera la:
? Identificarea si cuantificarea obstacolelor de natura tehnica, administrativa si manageriala in desfasurarea transportului de marfuri intermodal intre Europa Centrala si Europa de Sud-Est si fundamentarea unor solutii de reducere a acestora; studii de pre-fezabilitate pentru solutiile propuse;
? Transferul de bune practici in realizarea transporturilor intermodale de marfuri care folosesc calea ferata si caile navigabile fluviale;
? Fundamentarea principiilor si reglementarilor necesare realizarii aliantelor strategice intre actorii economici, participanti la transportul intermodal pe coridor; realizarea unor aliante pro-cale ferata si a unor aliante intre terminale de transport fluvial si/sau terminale intermodale;
? Diseminarea activitatilor proiectului si a bunelor practici in transporturile intermodale;
? Analiza pietelor comerciale si a transportului din tarile regiunii Marii Negre si din spatiul TRACECA si realizarea unor planuri de actiune pentru extinderea cooperarii pe coridor.
Participarea Romaniei la realizarea proiectului FLAVIA prin UPB-CCPCT prezinta mai multe avantaje, intre care:
? Cunoasterea mai buna a partenerilor potentiali de pe piata transporturilor de marfuri intermodale (pe calea ferata si/sau pe cale fluviala) din tarile partenere;
? Adaptarea mediului de afaceri si tranzitia de la „CONCURENTA“ la „CO-OPERARE“ pentru scopuri de eficientizare a transporturilor intermodale de marfuri internationale/ regionale/ locale;
? Transferuri de bune-practici in activitati operative, precum si tactice sau strategice intre operatori de transport, expeditori, exportatori din toate tarile partenere;
? Diseminare pe scara larga si publicitate alaturi de importanti actori economici central europeni.
UPB-CCPCT are o bogata experienta in activitatea de cercetare stiintifica in domeniul transportului intermodal, al celui feroviar si fluvial, acumulata prin realizarea de proiecte de cercetare finantate prin programele nationale (incepand cu Orizont 2000 si continuand cu AMTRANS, CeEx, PNCDI I etc.), precum si prin cercetari finantate de mediul economic.
Alte articole

