Blitz
Data: 1-185 ianuarie 2019 2019
● Centrul de Educaţie Permanentă al UPT a împlinit 20 de ani. În anul 1998, în baza unui proiect Phare, în cadrul Universităţii Politehnica Timişoara a fost creată o structură, Asociaţia pentru Formare Continuă (ASFOC), având ca principal obiectiv sensibilizarea actorilor locali (agenţi economici şi instituţii) cu privire la importanţa investiţiilor în resursa umană şi formarea continuă a acesteia. Centrul ASFOC a fost integrat în structura Departamentului de Educaţie Permanentă care, din 2001, a intrat în structura Academiilor Cisco, iar din 2003 în structura Academiilor Microsoft. Începând cu anul 2012, Departamentul de Educaţie Permanentă şi-a continuat activitatea sub numele de Centrul de Educaţie Permanentă (CEP) al UPT, având un rol mult mai integrator şi de administrare a activităţilor de formare continuă din cadrul universităţii.
● Investiţii de jumătate de miliard de euro în camioane autonome. Grupul auto german Daimler a anunţat că va investi în următorii ani 500 milioane euro pentru a dezvolta camioane autonome. Decizia face parte din planul producătorului auto de a investi 2,6 miliarde euro în cercetare şi dezvoltare la divizia sa de camioane, în cadrul eforturilor de a produce camioane electrice de serie începând din 2021. Vehiculele Level 4 dezvoltate de Daimler vor fi complet autonome în majoritatea condiţiilor de trafic. Accentul va fi pus pe mobilitate electrică, conectivitate şi tehnologie de conducere auto-nomă pentru vehiculele comerciale. Mercedes-Benz, principala marcă a grupului german, testează în prezent camioane electrice eActros cu o autonomie de până la 200 km. Daimler a menţionat recent că până în 2020 Mercedes-Benz va testa camioane echipate cu 11 seturi de baterii şi două motoare pentru a vedea dacă vehiculele 100% electrice pot înlocui modelele cu motoare diesel. Cele două variante de camioane testate, cu o greutate de 18, respectiv 25 tone, vor fi puse şi la dispoziţia unui grup test de clienţi în cursul acestui an.
● Topul celor mai comune parole pe Internet. Potrivit unui un top întocmit de SplashData, citat de blogul din România al producătorului de soluţii de securitate Eset, combinaţiile „123456", „password" şi „123456789" au rămas, în 2018, cel mai des folosite parole de către utilizatorii de internet. Potrivit sursei citate, pe lista celor mai comune 100 de parole „construite" de internauţi, aproape toate sunt combinaţii scurte de cifre sau taste de pe tastatură, prenume sau cuvinte care apar în orice dicţionar englez, referinţe din sport sau cultura pop. Realizatorii topului susţin că nu mai puţin de 10% dintre internauţi au folosit cel puţin una dintre primele 25 de parole din lista publicată în acest an. În plus, aceştia estimează că aproape 3% dintre utilizatori au optat pentru „123456", cea mai slabă parolă din top. „Clasamentul" s-a bazat pe mai mult de cinci milioane de parole „scurse" pe Internet de utilizatorii de computere, din America de Nord şi Europa de Vest, în special.