Sucursala AGIR Dolj promoveaza calitatea
Data: 1-15 ianuarie 2020
Acum un an, în numărul 23 (669) al Universului ingineresc, apărea articolul despre propunerea Sucursalei AGIR Dolj de instituire a unei competiții pentru acordarea Premiului calității, propunere rezultată la o reuniune a membrilor Cercului Calității din sucursală, găzduită de compania Popeci Utilaj Greu.
La finalul anului trecut, am participat, ca reprezentant al Nova Consult SRL și al Cercului Calității din AGIR Dolj, la Gala Camerei de Comerț și Industrie Oltenia cu prilejul premierii firmelor care au înregistrat cele mai bune rezultate. Am înmânat Diploma Calității dlui director Petcu, de la RECON SA (foto).
(Imaginea din articol)
Am avut ocazia să constat anumite procese şi fenomene care prezintă un interes mai larg pentru cunoaşterea şi stimularea mediului de afaceri în vederea obţinerii de noi performanţe. Astfel, am constatat că există un raport de 1:5 între numărul angajaţilor firmelor cu activitate productivă propriu-zisă şi al celor care reprezintă alte sectoare ale economiei reale (raport care se regăseşte şi la nivel global), fapt demn de reţinut şi în ceea ce priveşte domeniile în care acţionează reprezentanţi ai comunităţii noastre inginereşti. De asemenea, am avut reconfirmarea faptului că acordarea unor asemenea distincţii este primită cu bucurie, cu satisfacţie de cei vizaţi, ceea ce atestă eficienţa unor asemenea demersuri de consacrare a firmelor pe pieţele de profil.
În ceea ce privește diploma acordată RECON SA pentru calitate, în alocuțiunea mea am precizat că firma are implementat și certificat MRC (Mișcarea Română pentru Calitate), un sistem de management integrat, calitate-mediu-ssm-securitatea informației, cu accent pe aprecierea membrilor Cercului a modului în care se desfăşoară procesul investiţional pentru resurse umane şi dezvoltarea competenţelor manageriale.
Se poate, deci, conchide că implicarea Cercului Calităţii din AGIR Dolj în evenimentele organizate de Camera de Comerț şi Industrie Dolj, al cărei preşedinte este dl Vlăduţ Gabriel, este benefică pentru noi, inginerii, pentru economia judeţului şi a ţării. Este o experienţă care poate şi trebuie extinsă şi aprofundată şi în alte sucursale ale AGIR. În acest fel, se va confirma şi premoniţia din cartea Cum să implementăm sisteme de management eficiente. 10 pentru Oltenia!, aflată în curs de apariție la Editura AGIR.