Utilitatile publice (energia, apa, gazele) + aplicatiile software = e-Business
Data: 1-15 iunie 2002
Una din conditiile imbunatatirii si eficientei comunicarii, atat in cadrul mediului de afaceri, cat mai ales intre acesta si administratia publica si cetatenii-consumatori de servicii publice, este reprezentata de sectorul IT si de e-Business.
Cresterea cererilor de solutii cu valoare adaugata mare a determinat companiile de IT sa raspunda rapid nevoilor specifice domeniilor economico-sociale. O modalitate de promovare si sustinere a produselor de software si solutii informatice in randul companiilor interesate de reducerea costurilor si cresterea profitabilitatii a reprezentat-o Editia a 2-a a Forumului soft21.ro organizat sub patronajul Comisiei Europene, al Asociatiei Nationale a Industriei de Software si Servicii (ANIS) si al IT&S.
Sub auspiciile Hotelului Marriott, in perioada 8-10 aprilie a.c. s-au desfasurat workshopuri si seminarii, printre care si Workshopul cu tema “ Solutii software pentru domeniile energie, apa, gaze”, organizat de Comitetul National Roman al Consiliului Mondial al Energiei (CNR-CME), ANIS, Asociatia Romana a Apei (ARA) si ANRGN din data de 9 aprilie.
Invitatii, factori de decizie din institutiile de stat, autoritati de reglementare, investitori, finantatori, firme de consultanta, institute de cercetare-dezvoltare-proiectare, organizatii din domeniul utilitatilor publice, au avut ocazia sa discute despre punerea in practica a solutiilor de software si servicii in domeniile energie, apa si gaze. Programul workshopului a cuprins urmatoarele teme:
Sistemele si solutiile informatice, complexe si complete, prezentate si discutate doresc sa asigure, la companiile de utilitati publice, reducerea costurilor si cresterea veniturilor prin integrarea functiilor front- office si back- office si asigurarea accesului la informatiile actuale, consistente, “on-line” si “just in time”.
Integrarea tuturor proceselor de business intr-un sistem unitar, bazat pe o arhitectura robusta si o baza de date centralizata va defini corespunzator clientii, furnizorii, partenerii si angajatii la nivelul intregii organizatii. Totodata se simplifica procesele si proiectele, aplicatiile permitand planificarea, executia, evaluarea performantelor si analiza inteligenta a organizatiei, cerintele clientilor putandu-se evalua, intelege si estima in mod corespunzator
Printre avantajele solutiilor propuse se desprind:
Sistemele informatice integrate reprezinta solutii la cheie aplicabile pentru orice societate comerciala, regie autonoma, grup de interese, administratie publica, putandu-se astfel modela fenomenele economice.
Serviciile publice de utilitati se pot formaliza, standardiza, modela asigurandu-se astfel o administrare de calitate a relatiei clienti/consumatori - furnizori, parametrii de calitate ai utilitatilor, incadrarea in standardele de performanta pentru serviciile publice si asigurarea pentru utilizator a unor cote ridicate de profitabilitate dar si incredere, credibilitate si seriozitate in afaceri.
Gestionarea eficienta si optima a resurselor umane, financiare si tehnice in vederea cresterii performantelor organizatiei se va realiza numai daca aceasta va dispune de informatii corecte, suficiente si in timp real printr-un sistem informatic integrat.
Sistemele informatice integrate sunt flexibile, functionale, usor de utilizat, ajutand imbunatatirea proceselor de marketing, largindu-se totodata si nivelul de cunoastere a cerintelor clientilor-consumatori de servicii publice prin intermediul unor procedee multiple.