IBM ajuta Primaria Capitalei sa dezvolte un „oras inteligent“
Data: 1-15 iunie 2011
Primaria Municipiului Bucuresti si IBM Romania au organizat un eveniment special, ocazionat de derularea initiativei globale filantropice IBM Executive Service Corps (IBM ESC). ESC este un program filantropic care utilizeaza experienta executivilor corporatiei IBM pentru a identifica solutiile de rezolvare a problemelor complexe cu care se confrunta un oras precum Bucurestiul.
Dupa cum am mai informat, in anul 2010, IBM a lansat programul Smarter Cities Challenge - un program de granturi generat de gigantul IT, al carui scop este acela de a se adresa unui numar de peste 100 de orase din intreaga lume pentru a le transforma in orase mai inteligente. Dupa o selectie riguroasa, in martie a.c., compania a anuntat primele 24 de orase din intreaga lume care vor primi granturi in cadrul programului. Intre acestea, se afla si Capitala Romaniei. Granturile ofera oraselor acces la experti IBM de varf care vor analiza si vor recomanda modalitati de a imbunatati calitatea vietii orasului.
In acest context, timp de trei saptamani, in perioada 6 - 28 mai, a fost alocata o echipa formata din patru executivi voluntari IBM din trei tari (SUA, Marea Britanie si Emiratele Arabe Unite) in Bucuresti pentru a elabora o strategie privind dezvoltarea unui oras inteligent. Echipa a intervievat si adunat date de la directori si factori de decizie din Primarie, de la mediul academic, de la comunitatea oamenilor de afaceri, precum si de la inalti demnitari, in scopul de a ajuta la consolidarea unei viziuni strategice asupra Bucurestiului, de a evalua starea actuala si de a identifica abordari viabile pentru accelerarea progresului in concordanta cu strategia de perspectiva a municipalitatii. „Toate orasele mari de pe glob se confrunta cu provocari in sectorul transporturilor, iar multe dintre aceste orase au un trafic mai dificil decat cel din Bucuresti. Solutia la aceasta problema este incurajarea cetatenilor sa schimbe modalitatile de transport si sa apeleze mai des la sistemul de transport public, prin intermediul unui sistem de penalizare si stimulare. Bucurestiul se confrunta cu o problema grava in ceea ce priveste locurile de parcare. Una din prioritatile maxime ale orasului este rezolvarea acestei probleme prin cresterea numarului de parcari si aplicarea unor restrictii de parcare in anumite zone“, a declarat Mark Palmer, membru al echipei Executive Service Corps aflata in Capitala Romaniei. La randul sau, un alt voluntar al IBM, Sal Agosta, a afirmat: „Bucurestiul este un oras mare, dinamic si diversificat. Implementand un centru integrat de operatiuni, Bucurestiul poate facilita accesul si partajarea informatiilor, poate coordona resursele orasului si poate prezice si rezolva probleme mai rapid. Orasul poate imbunatati serviciile de e-Guvernare pentru a le face mai accesibile pe mai multe canale, precum site-uri web, solutii de tip info-chiosc si smartphone. De asemenea, serviciile de e-Guvernare pot fi folosite de catre cetateni pentru a efectua tranzactii, precum plata taxelor“.
Urmare a concluziilor desprinse in cadrul misiunii ESC la Bucuresti, IBM va elabora o serie de strategii menite sa ajute orasul sa devina mai sanatos, mai sigur, mai prosper si mai atractiv pentru cetateni si pentru investitori.