Au fost aprobate domeniile si programele de studii universitare de masterat pentru anul universitar 2016 - 2017
Data: 1-15 iunie 2016 2016
Executivul a aprobat, printr-o Hotărâre de Guvern, domeniile şi programele de studii universitare de masterat organizate în cadrul instituţiilor de învăţământ superior de stat şi particular acreditate, locaţiile geografice de desfăşurare a acestora, forma de învăţământ, limba de predare, numărul de credite de studii transferabile, precum şi numărul maxim de studenţi care pot fi şcolarizaţi în anul universitar 2016 - 2017. Aceste reglementări au fost stabilite la propunerea Senatelor universităţilor şi sunt în concordanţă cu angajamentele internaţionale pe care România şi le-a asumat în cadrul Strategiei Europa 2020 şi cu recomandările Cadrului strategic de cooperare în domeniul educaţiei şi formării profesionale ET 2020.
Cifra de şcolarizare, aprobată conform prevederilor legale pentru anul universitar 2016 - 2017 la învăţământul universitar de master, este de 35 600 granturi de studii, care vor fi repartizate instituţiilor de învăţământ superior de stat.
Pentru următorul an universitar sunt stabilite 74 domenii de studii universitare de master cu 2657 programe de studii în cadrul instituţiilor de învăţământ superior de stat şi 39 domenii de studii universitare de master cu 335 programe de studii în instituţiile de învăţământ superior particulare acreditate. Au fost evaluate şi acreditate 20 programe de studii de master noi, din care 14 în opt universităţi de stat şi şase programe în patru universităţi particulare acreditate.
Stabilirea domeniilor şi programelor de studii universitare de masterat cuprinse în acest act normativ au avut la bază: crearea premiselor pentru asigurarea unui echilibru corespunzător între studiile universitare de licenţă şi studiile universitare de masterat; implicarea comunităţii academice în prospectarea cererilor sociale şi economice de calificări universitare, în organizarea fluxurilor studenţeşti şi a programelor de studii în funcţie de aceste cereri, astfel încât să crească contribuţia învăţământului superior la orientarea şi accelerarea schimbărilor din societate; dobândirea de competenţe necesare pentru ocuparea unui loc de muncă, stimularea creativităţii şi inovării, asigurarea competenţei. Stabilirea domeniilor, programelor şi a numărului maxim de studenţi care pot fi şcolarizaţi în anul universitar 2016 - 2017 s-a făcut cu încadrarea în sumele aprobate prin bugetul pentru 2016.