Blitz
Data: 1-15 iunie 2016 2016
● Instituţionalizarea Premiului European pentru Energie în România. Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de Unitate Naţională de Coordonare a Programului de cooperare elveţiano-român, şi Asociaţia Romania Green Building Council, în calitate de Beneficiar, au semnat, la 2 iunie 2016, acordul de implementare pentru „Instituţionalizarea Premiului European pentru Energie în România". Conceptul Premiul European pentru Energie este un sistem de management al calităţii şi de certificare pentru municipalităţile angajate în politici de energie durabilă, protecţia mediului şi transport. De la amenajarea teritoriului la aprovizionarea cu energie, de la mobilitate la comunicare şi cooperare, conceptul include toate măsurile de protecţie pe care municipalităţile le pot lua privind energia şi mediul înconjurător. Proiectul se va derula pe o perioadă de 31 luni şi are un buget total de 411 765 franci elveţieni.
● Podul rutier peste Oituz a fost dat în folosinţă. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a dat în folosinţă, la începutul lunii iunie a.c., podul rutier peste Oituz, la Poiana Sărată, valoarea totală a proiectului fiind de aproximativ 4,24 milioane de lei. „Lucrările la podul peste Oituz la Poiana Sărată au început în noiembrie 2014, vechiul pod aflându-se într-o stare avansată de degradare, circulaţia desfăşurându-se cu restricţii. Deschiderea podului este de 22,4 m, în lungime totală de 38,87 m. Calea de pod are partea carosabilă cu lăţimea de 6,90 m şi două trotuare cu lăţimea utilă de 0,8 m. Odată cu construcţia podului rutier peste Oituz la Poiana Sărată pe DN 11, au fost îmbunătăţite condiţiile generale de circulaţie şi, de asemenea, a sporit gradul de siguranţă a traficului cât şi creşterea vitezei de deplasare", precizează CNADNR.
● Cel mai lung tunel feroviar din lume, inaugurat în Elveţia. La începutul lunii iunie a.c. a fost inaugurat, în Elveţia, cel mai lung şi cel mai adânc tunel de cale ferată din lume. Construcţia lui a început în 1999, iar costurile au însumat circa 12 miliarde de dolari, transmit AP, Reuters şi DPA, preluate de Agerpres. Noul tunel Gotthard are o lungime de 57,1 km, trece pe sub Munţii Alpi şi este cu 3 km mai lung decât tunelul Seikan din Japonia (care leagă insulele Honshu şi Hokkaido) şi cu 7 km mai lung decât tunelul de sub Canalul Mânecii. Trenurile de pasageri pot rula cu maximum 250 km/h prin tunel, iar cele de marfă, cu cel mult 160 km/h. Tunelul va reduce timpul de călătorie, va atenua traficul pe autostrăzi şi poluarea. Zilnic vor trece prin tunel 260 de trenuri de marfă şi 65 de trenuri de pasageri. Tunelul Gotthard face parte dintr-un proiect de infrastructură de 23 miliarde de franci elveţieni care urmează să fie finalizat până în 2020 şi va îmbunătăţi transportul pe cale ferată, conectând centrele industriale din nordul şi sudul Europei. Linia de cale ferată va uni acum portul olandez Rotterdam de la Marea Nordului cu portul italian Genova de la Marea Mediterană.