A opta editie a Competitiei Kart Low Cost s-a desfasurat la Galati
Data: 1 – 15 iunie 2018 2018
Competiția Kart Low Cost (KLC) este rezultatul colaborării dintre Université de Bourgogne - Institut Supérieur de l Automobile et des Transports de Nevers (ISAT de Nevers) din Franța și Departamentul Autovehicule și Transporturi din cadrul Universității din Pitești. Prima ediție s-a desfășurat în 2011, la Nevers, iar de atunci, competiția a fost organizată alternativ, în Franța şi în România.
Concursul, al cărui scop constă în concepția, proiectarea și fabricarea unui kart numit „low cost" de către echipe pluridisciplinare de studenți, încurajează inovația printr-un regulament tehnic care lasă o mare libertate de concepție și permite participanților să-și dezvolte ideile inovatoare. Respectarea termenelor, realizarea unui proiect cu un buget redus, dezvoltarea spiritului de competiție sunt cuvinte-cheie și constituie provocările acestei competiții. Comunicarea profesională/inter-relaționarea în interiorul și în exteriorul echipei permite creșterea potențialului de inovare prin intersectarea cunoștințelor fiecărui membru al echipei.
În cadrul concursului, studenții construiesc un kart cât mai inovator din punct de vedere tehnologic, cu un buget de 2000 euro pentru proiectul termic, respectiv 3500 euro pentru cel electric, cu care participă la o competiție sportivă pe un circuit adecvat.
La evaluarea proiectelor, concurenții vor parcurge mai multe etape:
● evaluarea bugetului;
● evaluarea soluțiilor tehnice utilizate și a designului caroseriei kart-ului;
● participarea la probele dinamice pe circuit.
Așadar, competiția este, înainte de toate, una inginerească, probele sportive având, mai ales, menirea de a demonstra că prototipul realizat este viabil.
La primele cinci ediții au participat echipe de studenți de la Universitatea din Pitești și din Franța - ISAT de Nevers. La ediția a 6-a, desfășurată la București, în organizarea Universității din Pitești, a participat și o echipă formată din studenți din cadrul Universității din Craiova. La ediția a șaptea, organizată de ISAT de Nevers, din ţara noastră au participat echipe de studenți de la Universitatea din Pitești, Universitatea din Craiova și Universitatea Politehnica din București.
Ediția a opta a fost organizată de Universitatea Dunărea de Jos din Galați - aflată la prima participare în cadrul competiției Kart Low Cost.
Partenerii KLC 2018 au fost: Primăria Municipiului Galaţi, Colegiul Tehnic Traian Vuia (Auto) Galaţi, Societatea Inginerilor de Automobile din România, Universitățile din Pitești și Craiova, Universitatea Politehnica din București (UPB), Institut Supérieur de l Automobile et des Transports de Nevers și Academia de Știinţe Tehnice din România.
La competiţia KLC 2018 au participat 64 de studenţi coordonați de 11 cadre didactice, cu 8 karturi cu motoare termice și două karturi cu motoare electrice, de la L´Institut Supérieur de l´Automobile et des Transports, Nevers, Franța, Universitățile din Pitești, Craiova, Galați şi UPB.
Echipa Facultății de Inginerie din Universitatea Dunărea de Jos din Galați, Danube Pistons, a participat la competiția KLC cu un kart cu motor termic și a fost formată din studenții Lefter Cristian, anul III TCM, care a pilotat și kartul, Comșa Cătălina-Ramona, anul III Inginerie Economică, Stoenescu Liviu, anul IV Autovehicule Rutiere, Boboc Cătălin, anul IV Inginerie Electrică și Carp Mădălina, anul III Engleză - Franceză. Echipa Danube Pistons s-a clasat pe locul trei la competiţia de karturi cu motor termic, echipa Universităţii din Craiova pe locul al doilea, iar echipa Universităţii din Piteşti pe locul întâi.
În competiţia de karturi cu motor electric, pe primul loc s-a situat echipa de la ISAT, Nevers, Franța, iar pe locul doi echipa Universităţii din Craiova.
Juriul concursului a fost format din personalităţi recunoscute în ţară şi peste hotare, specialişti de înaltă clasă. Preşedintele juriului a fost conf. dr. ing. Adrian Clenci (Directorul Departamentului Autovehicule şi Transporturi de la Facultatea de Mecanică şi Tehnologie, Universitatea din Piteşti, preşedinte SIAR, responsabil KLC România).
În calitate de organizator al ediţiei din acest an şi coordonator al echipei Danube Pistons, doresc să aduc mulțumiri voluntarilor şi sponsorilor care au contribuit la buna desfăşurare a competiţiei: Asociația Absolvenților Facultății de Mecanică, SF TEX SA, APAN, IVAS Complex Auto, Criomec SA, ICE Marine Design, Automobile Dacia și Primăria Municipiului Galați, precum și celui care a realizat logo-ul echipei gălăţene și afișul evenimentului, Dan Bălănescu.