Peste 3500 de tone de tabla groasa de la combinatul siderurgic din Galati, folosite la construirea podurilor peste raul Mures
Data: 1 – 15 iunie 2020
Circa 3500 de tone de tablă groasă produsă la combinatul siderurgic din Galaţi sunt folosite la construirea podurilor peste râul Mureş ale unui segment din Autostrada A10 Sebeş - Turda, potrivit unui comunicat al companiei. În prezent se lucrează la ridicarea celor 12 grinzi metalice ale podurilor care vor traversa râul Mureș la Rădești și la Sâncrai. Podurile fac parte din Lotul 2 al autostrăzii de 70 de kilometri A10, care va conecta autostrăzile A1 și A3.
Uzinate la Arad, grinzile metalice au circa 115 tone fiecare și sunt ridicate cu o macara de mare capacitate. Montarea acestora folosește o tehnologie specială care implică mai puține cofraje sau chiar renunțarea la acestea. Pentru acest proiect, combinatul din Galați a produs și a livrat 3500 tone de tablă groasă testată ultrasonic, cu grosimi între 6 și 80 mm, în nu mai puțin de 320 de formate. „Suntem mândri că tabla groasă produsă la noi este folosită în proiecte majore de infrastructură, cum este acesta. Căutăm în permanenţă cele mai bune soluţii tehnice, logistice şi comerciale, adaptate clienţilor noştri", a declarat directorul combinatului, Bogdan Grecu.
Autostrada A10 este un proiect în valoare de circa 420 de milioane de euro, finanțat în proporție de 85% din fonduri europene și 15% de la bugetul de stat.
Oțelul produs la Galați este, în prezent, folosit în mai multe proiecte de infrastructură mare, inclusiv la construirea podului peste Dunăre de la Brăila.
Alte articole



