Blitz
Data: 1-15 iunie 2024
● 43% din populația UE cu vârsta între 25 și 34 de ani era absolventă de facultate, în 2023. Datele publicate de Oficiul European pentru Statistică Eurostat relevă că, anul trecut, 43% din populația UE cu vârsta între 25 și 34 de ani era absolventă de învățământ superior, cu 1 punct procentual (pp) mai mult comparativ cu 2022. În rândul țărilor membre, România este pe ultimul loc în contextul în care doar 23% din populația între 25 și 34 de ani era absolventă de învățământ superior. Conform datelor Eurostat, 13 țări membre ale UE îndeplinesc deja obiectivul fixat de UE pentru anul 2030, respectiv 45% din populația analizată să fie absolventă de învățământ superior. Pe primul loc este Irlanda (unde 63% din populația totală cu vârsta între 25 și 34 de ani este absolventă de învățământ superior), urmată de Cipru (62%), Luxemburg (60%), Lituania (57%), Țările de Jos (55%), Suedia (54%), Spania și Franța (ambele cu 52%), Belgia (50%), Danemarca (49%), Malta și Polonia (ambele cu 46%) și Letonia (45%). În contrast, cele mai mici ponderi ale absolvenților de facultate în populația cu vârsta între 25 și 34 de ani sunt în România (23%), Ungaria (29%) și Italia (31%).
● Muzeul Hărților a lansat aplicația AR Călătoria Novei/Nova s Quest, o experiență interactivă destinată tinerilor. Muzeul Hărților a lansat, la începutul lunii iunie a.c., aplicația AR Călătoria Novei/Nova s Quest, destinată copiilor de 10 – 14 ani și publicului tânăr, pasionat de tehnologie. „Această aplicație de tip edutainment propune o experiență interactivă, deopotrivă amuzantă și educativă, ce creează conexiuni între diferite elemente din programa școlară și patrimoniul expus, fiind astfel o premieră absolută în lumea muzeală românească“, se menționează într-un comunicat al instituției. Aplicația a fost dezvoltată în cadrul unui proiect derulat de un consorțiu european, finanțat prin programul Horizon 2020 al UE, și este gratuită, disponibilă în App Store și Play Store. „În aplicație o veți cunoaște pe Nova, o călătoare interstelară, care vine din viitor prin intermediul tehnologiei de realitate augmentată (AR). Blocată într-o buclă spațio-temporală, ea are nevoie de ajutorul copiilor care vizitează Muzeul Hărților; aceștia trebuie să identifice indiciile de pe hărți și să rezolve o serie de provocări, folosindu-se de cunoștințele de geografie, istorie și științele naturii. (…) Aplicația s-a născut din dorința de a îmbunătăți valoarea educativă a Muzeului Hărților, de a crește interactivitatea vizitei și de a-l transforma într-o resursă valoroasă pentru profesori, părinți și elevi. Prin includerea unor informații din programele școlare, ne propunem să oferim o experiență educativă inedită, care să completeze predarea de la clasă. Obiectivul final este să-i ajutăm pe tinerii vizitatori să înțeleagă mai bine informațiile primite la școală, într-o manieră în care jocul devine parte din învățare. În acest sens, acest produs (…) contribuie la diminuarea distanței dintre educația muzeală și educația formală“, precizează reprezentanții muzeului.
– Sursa foto: www.muzeulhartilor.ro