Lansare de carte la Editura AGIR
Data: 16-30 iunie 2010
La sediul central al Asociatiei Generale a Inginerilor din Romania, a avut loc – in organizarea Editurii AGIR si a Sucursalei Vilcea a AGIR – lansarea valoroasei lucrari a prof. univ. dr. ing. Alexandrina Sirbu, intitulata Merceologie alimentara. Piinea si alte produse de panificatie. Evenimentul a reunit, intre altii, personalitati din mediul academic si universitar, specialisti din industria de profil, reprezentanti ai patronatului ROMPAN, ai Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, membri ai AGIR – Sucursala Vilcea si ai CRFPA Vilcea. Odata cu prezentarea lucrarii, cei care au luat cuvintul – dr. ing. Ioan Ganea, directorul Editurii AGIR, ec. Virgil Pavel, vicepresedinte al Patronatului Roman din Industria de Morarit, Panificatie si Produse Fainoase – ROMPAN, prof. univ. dr. Dumitru Miron, prorector al Academiei de Studii Economice din Bucuresti, prof. univ. dr. ing. Ion Scurtu, de la Universitatea Constantin Brincoveanu din Pitesti, lector univ. dr. Radiana Tamba-Berehoiu, de la USAMV Bucuresti, CPI dr. Mariana Georgescu, de la Centrul de Cercetare pentru Materiale Macromoleculare si Membrane SA Bucuresti, prof. univ. dr. Gheorghe Militaru de la Universitatea Politehnica din Bucuresti s.a. – au abordat teme de cel mai mare interes atit pentru invatamintul de specialitate si cercetarea stiintifica din domeniu, cit si pentru industria de panificatie.
În cuvintul sau, autoarea a precizat ca volumul este rod al unei munci de documentare/elaborare de aproape cinci ani. Lucrarea, fara a se considera un tratat despre piine, este inedita prin continutul prezentat. Astfel, studiul produselor de panificatie nu se restringe strict la productia, la calitatea si la sortimentul acestor marfuri, ci si la originea si istoria lor. Autoarea a considerat ca vom putea aprecia adevarata insemnatate a piinii, ca marfa, doar cunoscindu-i istoria si semnificatia in contextul dezvoltarii civilizatiei umane.
Problematica abordata are o rezonanta deosebita, deoarece „piinea noastra cea de toate zilele“ a fost prezentata intr-o viziune multi si interdisciplinara, ceea ce a permis imbinarea unor momente de istorie cu teme de tehnologie, precum si din domeniul comercializarii produselor de panificatie din tara noastra.