Primul motor turbo cu gaz in doi timpi
Data: 16-30 iunie 2010
Pentru a raspunde unei cereri globale tot mai mari in domeniul productiei de energie cu eficienta ridicata, GE (NYSE: GE) a realizat primul motor turbo cu gaz in doi timpi din lume si aplica aceasta tehnologie revolutionara motorului sau cu gaz Jenbacher J624. Noul motor, lansat in luna iunie 2010, aduce o imbunatatire considerabila a randamentului si eficientei in comparatie cu versiunea alimentata cu un singur dispozitiv turbo, fiind foarte bine adaptat functionarii in medii cu temperaturi inalte si in aplicatii de cogenerare (CHP).
Cu ajutorul noului sistem, pe care GE l-a realizat impreuna cu specialisti de la ABB Turbo Systems Ltd, motorul J624 atinge un randament cu aproximativ 10 la suta mai mare, ajungind de la 4 MW la 4,4 MW si ofera o eficienta electrica de 46,5 la suta, adica o crestere de aproape 1 la suta. Marirea eficientei este un factor esential pentru obtinerea unui cost competitiv al energiei electrice si pentru reducerea emisiilor de CO2 intr-un mediu cu limitare a nivelului de carbon. Introdus de GE in anul 2007, J624 este primul motor cu gaz cu 24 de cilindri din lume destinat productiei comerciale de energie, folosit in diverse aplicatii.
„Motorul turbo J624 in doi timpi este un model cu adevarat revolutionar, in special pentru aplicatii in tarile cu conditii de temperaturi inalte si umiditate mare“, a declarat Prady Iyyanki, CEO – motoare cu gaz pentru GE Power & Water. „Suprapresiunea avansata ne permite sa crestem considerabil domeniul de functionare a motorului cu gaz si sa obtinem acelasi randament si eficienta chiar si la temperaturi ambientale ridicate si la altitudini mari. Pentru noi, aceasta tehnologie puternica este cheia succesului pe viitor in domeniul motoarelor cu gaz“. Motorul turbo in doi timpi ofera o mult mai mare eficienta a alimentarii, contribuind semnificativ la imbunatatirea eficientei generale a motorului. Pe linga o presiune de alimentare mai mare, aceasta tehnologie permite o crestere semnificativa a densitatii energetice a motorului si ii permite sa functioneze la peste 22 bari BMEP (presiune medie efectiva de frinare). Noul motor va fi disponibil pe piata in vara anului 2011.