535 200 studenti/cursanti inscrisi in invatamantul superior in anul universitar 2015 - 2016
Data: 16-30 iunie 2016
Populaţia şcolară din sistemul naţional de educaţie a fost în anul şcolar/universitar 2015 - 2016 de 3,642 milioane copii, elevi, studenţi, cursanţi, reprezentând 72,2% din populaţia de vârstă şcolară, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Cele mai importante valori ale distribuţiei populaţiei şcolare pe niveluri educaţionale s-au înregistrat în învăţământul primar şi gimnazial (47,0%), învăţământul liceal (18,5%), învăţământul antepreşcolar şi preşcolar (15,2%).
Din totalul populaţiei şcolare cuprinsă în sistemul de educaţie, 50,3% au fost copii, elevi, studenţi, cursanţi de sex masculin şi 70,3% au studiat în mediul urban. Comparativ cu anul şcolar/universitar precedent, învăţământul profesional este singurul nivel care a înregistrat o creştere (+17,9 mii elevi), ajungând la 68,7 mii elevi, dar fiind în continuare nivelul educaţional cel mai puţin reprezentat în totalul populaţiei şcolare (1,9%). Învăţământul liceal, antepreşcolar şi preşcolar au cunoscut cele mai accentuate diminuări ale numărului de copii/elevi înscrişi în anul şcolar 2015 - 2016 faţă de cel anterior (-53,5 mii elevi, respectiv -24,6 mii copii).
În anul universitar 2015 - 2016 au fost înscrişi în învăţământul superior 535.200 studenţi/cursanţi, din care 53,9% femei. Cele mai atractive specializări (conform clasificării ISCED-F) din învăţământul superior au fost: afaceri, administraţie şi drept (24,0% din totalul studenţilor/cursanţilor), respectiv inginerie, prelucrare şi construcţii (22,2% din totalul studenţilor/cursanţilor).
În profil teritorial, populaţia şcolară din anul şcolar/universitar 2015 - 2016 a înregistrat cele mai ridicate valori în regiunile Nord-Est (644,8 mii persoane), respectiv Nord-Vest (503,3 mii persoane). Distribuţia populaţiei şcolare pe regiuni de dezvoltare şi niveluri educaţionale arată că cea mai ridicată pondere pentru învăţământul primar şi gimnazial s-a înregistrat în regiunea Sud-Muntenia (54,2%), în timp ce învăţământul superior a fost preponderent în Bucureşti-Ilfov (35,2%). La polul opus, cu cele mai scăzute ponderi, s-a situat învăţământul postliceal şi de maiştri din regiunea Bucureşti-Ilfov (1,8%).
Numărul absolvenţilor din anul şcolar/universitar 2014 - 2015 aparţinând nivelurilor educaţionale gimnazial, liceal, profesional, postliceal şi de maiştri, respectiv superior (licenţă, master şi doctorat, cursuri postuniversitare şi programe postdoctorale) a fost de 555,7 mii elevi, studenţi, cursanţi. Preponderente au fost absolventele, în număr de 291,2 mii, respectiv 52,4%. În învăţământul superior, numărul absolvenţilor cu diplomă a fost de 133,5 mii studenţi. Studentele au reprezentat 58,3% din numărul totalul al absolvenţilor cu diplomă. Absolvenţii cu diplomă ai învăţământului superior au provenit cu preponderenţă din facultăţile cu profil afaceri, administraţie şi drept (29,7%), inginerie, prelucrare şi construcţii (17,2%), sănătate şi asistenţă socială (11,0%).
Alte articole




