APIA: Vanzarile de autoturisme ecologice noi au scazut cu aproape 1% in Romania, in primele cinci luni
Data: 16-30 iunie 2020 2020
Numărul autoturismelor ecologice noi vândute în România, în primele cinci luni ale anului, a ajuns la 2223 de unităţi, în scădere cu 0,80% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA). Conform datelor oficiale, ponderea autoturismelor electrice şi hibride în totalul pieţei auto locale este de 5,7%, peste nivelul din intervalul similar al anului trecut, când aceasta se situa la 3,9%.
Majoritatea achiziţiilor înregistrate, în perioada ianuarie - mai 2020, în categoria autoturismelor verzi, sunt cele cele hibride - cu 1640 de unităţi, în scădere cu 8,7%, în comparaţie cu primele cinci luni din anul anterior. În schimb, vânzările de autoturisme electrice au consemnat un salt de 19,5%, până la 374 exemplare, în timp de modelele plug-in au fost în număr de 209, mai multe cu aproape 60%, raportat la perioada de referinţă.
Potrivit sursei citate, la nivelul lunii mai, în România, s-au comercializat 401 autoturisme prietenoase cu mediul, în creştere cu 62,34%, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, când se vânduseră 247 de unităţi.
Datele Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), publicate recent, relevă faptul că aproape jumătate din totalul eco-tichetelor alocate pentru Programul Rabla Plus în 2020 au fost rezervate în mai puţin de trei luni de la startul programului, iar 90% dintre cei care au accesat această facilitate au ales o maşină 100% electrică. Astfel, rezervările eco-tichetelor puse la dispoziţie prin programul guvernamental au fost de 1225 de maşini, faţă de cele puţin peste 1000 rezervate în perioada similară a anului precedent. Pentru acest an, MMAP, prin Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), a pus la dispoziţia cetăţenilor şi firmelor din România cel mai mare buget din istoria Programului Rabla Plus, respectiv 140 de milioane de lei, cu circa 45 de milioane mai mult decât în 2019, ceea ce s-ar putea „converti" în până la 3000 de maşini electrice şi hibride în plus pe şoselele României.
Alte articole

