17,7% dintre absolventii invatamantului superior au provenit, in anul universitar 2021 - 2022, de la profilul inginerie, prelucrare si constructii
Data: 16-30 iunie 2022
Ȋn anul școlar/universitar 2021 - 2022, populația școlară din sistemul național de educație a fost de 3495,8 mii elevi și studenți, în creștere cu 1,2 mii comparativ cu anul școlar/universitar precedent, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS). Datele INS relevă, de asemenea, că numărul absolvenților a fost 476,6 mii elevi și studenți, în scădere cu 7,5% comparativ cu anul școlar/universitar precedent.
Potrivit datelor INS, în perioada analizată au fost înscriși în învățământul superior 554,0 mii studenți, dintre care 55,5% au fost studente. Cele mai atractive specializări (conform clasificării internaționale ISCED-F) din învățământul superior au fost cele din grupa afaceri, administrație și drept (24,6% din totalul studenților), respectiv inginerie, prelucrare și construcții (19,4% din totalul studenților).
În anul școlar/universitar analizat, personalul didactic din cadrul sistemului educațional a însumat 237,9 mii persoane. Astfel, raportul mediu dintre populația școlară și numărul cadrelor didactice a fost 15 elevi/studenți la un cadru didactic.
În învățământul superior, în profil teritorial, ponderea numărului de studenți înscriși față de totalul fiecărei regiuni de dezvoltare a fost preponderentă în regiunea București-Ilfov (33,1%). Numărul absolvenților cu diplomă a fost 131,5 mii studenți. Studentele au reprezentat 59,3% din numărul totalul al absolvenților cu diplomă.
Absolvenții cu diplomă ai învățământului superior au provenit cu preponderență din facultățile cu profil afaceri, administrație și drept (26,9%), inginerie, prelucrare și construcții (17,7%), respectiv sănătate și asistență socială (11,2%).