Ecou
Data: 1-15 iulie 2004
Referitor la articolul "Podurile viitorului pe Dunarea de Jos", publicat in U.I. nr. 10/2004, autor ing.dipl. Gh. Buzuloiu, am primit din partea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A. urmatorul punct de vedere.
Am analizat cu mare atentie articolul aparut in revista Dvs. nr. 10/2004 intitulat "Podurile viitorului pe Dunarea de Jos" elaborat de dl ing. dipl. Gh. Buzuloiu si care vizeaza realizarea unei traversari permanente a Dunarii in zona municipiului Braila in doua noi amplasamente diferite fata de cel avizat.
Cele doua amplasamente propuse de dl ing. dipl. Gh. Buzuloiu in articol sunt axate in jurul ideii ca un nou pod peste Dunare la Braila trebuie sa lege orasul Braila si cu Insula Mare a Brailei, indiferent de consecintele ulterioare.
Citez din articol pct. B - Amplasamentul "In mod nemijlocit, amplasamentul unei traversari permanente in zona municipiului Braila trebuie sa asigure o legatura permanenta cu Insula Mare a Brailei".
Or aceste locatii noi propuse, si anume sud Braila sau zona urbana Braila prezinta o serie de dezavantaje majore si anume:
- traficul in municipiul Braila va fi puternic perturbat din cauza traficului in tranzit prin oras;
- constructia unui nou pod peste Dunare are drept scop fluidizarea traficului in zona Braila, Galati, Tulcea, Constanta si nu neaparat crearea unor facilitati pentru societatile comerciale care administreaza Insula Mare a Brailei;
- constructia si a unui pod de cale ferata presupune costuri foarte mari pentru racorduri p@na la statia c.f. Zebil situata pe traseul Tulcea - Medgidia.
Dorim sa va informam ca amplasamentul avizat este situat la nord de Braila, intre municipiile Braila si Galati, aceasta asigur@nd un trafic fluent si in siguranta din Moldova catre Dobrogea si mai departe catre Bulgaria si Turcia si invers.
Av@nd in vedere cele mentionate, consideram ca amplasamentul ales este cel mai bun si este de dorit sa se construiasca podul in aceasta locatie.
In final dorim sa va multumim Dvs. si autorului pentru interesul manifestat referitor la constructia unui nou pod peste Dunare.
Alte articole


