CFR SA a lansat prima etapa a programului de modernizare a Complexului Feroviar Bucuresti
Data: 1-15 iulie 2021
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR" SA a lansat licitaţia deschisă, în valoare totală de peste 22,5 milioane lei, pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniilor şi instalaţiilor din Complexul Feroviar Bucureşti (605,7 km), conform standardelor europene şi cerinţelor tehnice de interoperabilitate la nivelul reţelei feroviare româneşti. Strategia CNCF CFR SA privind acest obiectiv cuprinde următoarele zone de analiză şi dezvoltare: ▪ Complexul Feroviar Bucureşti Nord - în lungime de 156,055 km; ▪ Inelul Feroviar Bucureşti - în lungime de 316,323 km; ▪ Conexiunile cu Inelul Feroviar Bucureşti - în lungime de 133,348 km.
„Obiectivul principal al lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare aferente Complexului Feroviar Bucureşti este creşterea atractivităţii/competitivităţii transportului feroviar, prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor pentru călători şi pentru marfă, concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare. O atenţie deosebită se va acorda Complexului Feroviar Bucureşti Nord, care deserveşte cea mai mare parte a traficului feroviar actual. Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizată pentru a identifica cererea potenţială de trafic şi funcţionalităţile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar Bucureşti etc.) pentru fiecare linie/staţie care face parte din Nodul Feroviar Bucureşti, precum şi strategia optimă de funcţionare şi exploatare a reţelei feroviare a Complexului Feroviar Bucureşti, atât pentru trenurile de pasageri, cât şi pentru cele de marfă", se menţionează într-un comunicat al CFR SA.
Potrivit companiei, modernizarea infrastructurii feroviare şi implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar Bucureşti vor reduce considerabil durata de traversare a Centurii Feroviare a Bucureştiului, asigurând un timp de parcurs mult mai redus şi fără opriri pentru transportul de marfă, precum şi un volum de mărfuri crescut, comparativ cu situaţia actuală. Gara de Nord ar urma să devină, astfel, polul intermodal principal al Municipiului Bucureşti şi al Judeţului Ilfov (principala zonă de influenţă).
Obiectivele specifice ale investiţiei sunt: ▪ îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi de siguranţă a circulaţiei feroviare la nivelul Complexului Feroviar Bucureşti; ▪ eficientizarea managementul traficului pentru transportul de mărfuri la nivelul reţelei feroviare naţionale; ▪ prezentarea unei alternative competitive pentru transportul urban între diferitele zone ale regiunii Bucureşti - Ilfov; ▪ decongestionarea traficului rutier în Municipul Bucureşti şi, implicit, reducerea factorului poluant. Sursa de finanţare este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport, în procentaj de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la bugetul de stat. Durata contractului este de 21 de luni. Anunţul de participare la licitaţia deschisă şi documentaţiile de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 16 august 2021.