Ing. dipl. Valeria Potop - SC OLTPROD SA: "Cred ca intrebarea pusa de redactie s-ar cuveni intregita cu o alta: <> Dupa opinia mea si a multor colegi, exista o tendinta evidenta de a incerca sa se reglementeze totul; de la regimul contabilitatii pana la sistemul de impozite si taxe s-au adoptat sute si sute de acte normative, de la legi la ordonante, de la hotarari de guvern pana la ordine ale ministrilor, de la circulare ale prefectilor pana la decizii ale consiliilor judetene si locale. Cine sa le tina minte pe toate? Am intalnit nu numai avocati, ci si magistrati (procurori si judecatori) care nu stiau numeroasele prevederi ale unor acte normative in functie de care actionau. Am aflat ca, nu de mult, Consiliul Legislativ a pornit o actiune de asanare a reglementarilor. Dar, cum am mai aratat, nu este vorba numai despre legi si alte acte normative care se adopta la nivel central. Ar fi bine ca si organismele de specialitate, indeosebi de la judete, sa declanseze operatiuni similare. Ne sufocam, pur si simplu, din cauza atator si atator reglementari. Cu ani in urma, am fost uluita cand am constatat ca toata Constitutia SUA este alcatuita din cateva articole si ca, in unele domenii, s-au adus asa-numitele amendamente - si ele scurte. Cred ca excesul de reglementari de la noi este o sechela a starilor de fapt si a mentalitatilor din vremea regimului totalitar."
Ing. dipl. Silviu Taloi -SC INDTEXT SRL: "In pofida multor pareri potrivit carora piata libera este ... libera si de reguli, ancheta publicatiei noastre ingineresti demonstreaza ca fara asemenea reguli nici un mecanism nu poate sa functioneze - cat de cat - acceptabil. Cu aceasta remarca am ajuns la <> interventiei mele: se discuta, pe buna dreptate, pe tema optimizarii cantitative a legislatiei, mai putin despre calitatea acesteia. Este o eroare. Impartasesc integral parerile aparute pana acum in cursul anchetei din care rezulta cat se poate de clar ca deosebit de frecventele modificari si completari de acte normative nu reprezinta altceva decat dovada unei slabe preocupari pentru calitatea reglementarilor. La exemplele ce s-au dat as adauga si eu cateva. Este vorba despre legile care se refera la serviciile de utilitate publica (in care lucreaza si multi ingineri), la TVA si impozitul pe profit (in pofida unor tentative de unificare si simplificare), la facilitatile acordate celor care cumpara intreprinderile privatizabile (in acest domeniu s-au adus numeroase discriminari care i-au dezavantajat net pe cei care <>), la statutul functionarilor publici
(s-au instituit noi bariere intre cetatean si pacatoasele de ghisee la care stai ore in sir, umilindu-te, in cazul in care nu recurgi la <> spaga).
Prin urmare, ar fi necesara o mai mare stabilitate legislativa care s-ar obtine, in special, prin imbunatatirea calitatii reglementarilor de orice tip, de orice nivel si din orice sector al vietii economice si sociale. Singura speranta ca se va avansa in aceasta directie consta in obligatiile pe care trebuie sa le indeplinim pentru a ne integra in Uniunea Europeana si in NATO. Mai de voie, mai de nevoie ne vom alinia si noi la standardele acestor organizatii din care dorim sa facem parte."