ANCOM propune revizuirea indicatorilor de calitate aferenti serviciului de acces la internet
Data: 1-15 august 2017
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) supune consultării publice un proiect de decizie care revizuiește legislația secundară în vigoare privind indicatorii de calitate (tehnici și administrativi) pentru furnizarea serviciului de acces la internet, precum și condițiile și modalitățile de publicare de către furnizori a valorilor parametrilor aferenți acestor indicatori, în conformitate cu legislația națională și europeană în vigoare.
Proiectul de decizie stabilește și parametrii de calitate care pot fi măsurați de utilizatorii finali cu ajutorul platformei Netograf.ro, astfel încât aceștia să poată monitoriza și evalua calitatea serviciului contractat.
Modificări propuse prin proiectul de decizie
Indicatori de calitate tehnici
Furnizorii de servicii de acces la internet au obligația de a include în contracte și de a publica valorile următorilor parametri de calitate:
♦ În cazul serviciului de acces la internet furnizat prin rețele fixe: ▪ viteza minimă de transfer al datelor; ▪ viteza de transfer disponibilă în mod normal; ▪ viteza maximă și viteza promovată de transfer al datelor, viteza promovată fiind cea pe care furnizorul o utilizează în informările cu scop comercial.
♦ În cazul serviciului de acces la internet furnizat prin rețele mobile: ▪ viteza estimată maximă și viteza promovată de transfer al datelor.
Indicatori de calitate administrativi
Conform proiectului de decizie, furnizorii de servicii de acces la internet au obligația de a publica valorile parametrilor de calitate administrativi cel puțin pentru ultimele două semestre încheiate, prin afișarea pe propriul site, în cazul furnizorilor care dețin o pagină de internet, sau prin afișarea la toate punctele de lucru, în cazul furnizorilor care nu dețin o pagină de internet. Setul indicatorilor administrativi de calitate include: termenul de furnizare a serviciului de acces la internet, exprimat în zile calendaristice și calculat față de momentul primirii de către un furnizor a unei cereri de furnizare a serviciului de acces la internet, termenul de remediere a deranjamentelor exprimat în ore, termenul de soluționare a reclamațiilor primite de la utilizatorii finali, altele decât cele referitoare la deranjamente, exprimat în zile, frecvența reclamațiilor utilizatorului final, frecvența reclamațiilor referitoare la deranjamente și frecvența reclamațiilor privind corectitudinea facturării.
Proiectul de decizie poate fi consultat pe site-ul ANCOM, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observații şi propuneri până la data de 1 septembrie 2017.