Prima statie de alimentare cu hidrogen pentru trenurile de pasageri din lume va fi construita in Germania, la Bremervoerde
Data: 1-15 august 2020
Prima stație de alimentare cu hidrogen pentru trenurile de pasageri din lume va fi construită în localitatea Bremervoerde din Saxonia Inferioară, începând din septembrie a.c. Reprezentanții statului și companiile implicate s-au întâlnit recent la fața locului pentru o ceremonie simbolică de demarare a proiectului. O fază de testare de 18 luni pentru primele două trenuri de pasageri alimentate cu hidrogen a fost finalizată cu succes la sfârșitul lunii februarie. Proiectul de mobilitate, care a atras atenția întregii lumi, intră acum în următoarea fază.
Compania de gaze și inginerie Linde va construi și va opera stația de alimentare cu hidrogen din apropierea stației Bremervoerde, în numele Companiei Regionale de Transport Saxonia Inferioară (LNVG). Alți parteneri ai proiectului sunt producătorul de vehicule feroviare Alstom, statul Saxonia Inferioară și Compania de Transport Feroviar Elbe-Weser (EVB).
După finalizarea preconizată la jumătatea anului 2021, stația de alimentare cu hidrogen va înlocui soluția existentă de alimentare mobilă. Cu o capacitate de aproximativ 1600 kg de hidrogen pe zi, este una dintre cele mai mari stații de alimentare cu hidrogen din lume. De la începutul anului 2022, 14 trenuri regionale cu hidrogen furnizate de Alstom vor fi alimentate acolo zilnic și non-stop, dacă este necesar. Datorită unei autonomii de 1000 km, trenurile vor putea circula fără întreruperi toată ziua pe rețeaua EVB cu o singură alimentare. Prin extinderi ulterioare, stația de alimentare va permite producerea hidrogenului, cu ajutorul electrolizei și al electricității regenerabile.
„Suntem încântați să jucăm un rol cheie în acest proiect inovator, de nivel mondial. (...) Introducerea hidrogenului drept combustibil pentru trenuri va reduce semnificativ povara asupra mediului, deoarece un kilogram de hidrogen înlocuiește aproximativ 4,5 litri de motorină", a declarat Mathias Kranz, reprezentant al Linde în Germania.
„Pe lângă nivelul foarte scăzut de zgomot, trenul cu hidrogen impresionează cu emisiile sale zero, în special în aceste vremuri marcate de schimbări climatice. Pentru mecanicii noștri, conducerea trenului Coradia iLint a fost o motivație foarte specială", a declarat Andreas Wagner, șeful diviziei SPNV și semnatar autorizat al Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser GmbH (evb).
Proiectul este subvenționat de Programul Național de inovație pentru tehnologia cu hidrogen și celule de combustibil al Ministerului Federal al Transporturilor. Coradia iLint este primul tren de pasageri din lume alimentat cu celule de combustie cu hidrogen, care generează energie electrică pentru propulsie. Acest tren complet nepoluant este silențios, iar singurele emisii sunt vapori de apă și apă de condens.