PwC: Pentru a deveni centru logistic in ECE, Romania trebuie sa-si dezvolte infrastructura de transport
Data: 1-15 septembrie 2010
Potrivit unei analize a companiei de consultanta PricewaterhouseCoopers (PwC), Romania trebuie sa aloce sume consistente pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, in ciuda constringerilor bugetare, astfel incit sa-si poata valorifica potentialul natural de a deveni un centru logistic in Europa Centrala si de Est (ECE). „Lipsa finantarii este problema cruciala pentru toate tipurile de infrastructura de transport, atit la nivel local, national, cit si international. În cazul Romaniei, acolo unde nevoia dezvoltarii proiectelor de infrastructura de transport este foarte mare, statul roman trebuie sa pregateasca o strategie de investitii pe termen lung. Cu toate constringerile bugetare actuale, Romania trebuie sa aloce sume consistente dezvoltarii infrastructurii de transport pentru a putea valorifica la maximum potentialul natural al tarii de a deveni un centru logistic in regiunea Europei Centrale si de Est, potential generat de doi factori principali: proximitatea pietelor dezvoltate din Europa Centrala si deschiderea la Marea Neagra prin portul Constanta, adevarata poarta de acces a Europei dinspre Asia“, a declarat Daniel Anghel, seful departamentului Impozite si Taxe Indirecte la PricewaterhouseCoopers Romania. El a mentionat ca acordarea unor facilitati la import, cum ar fi aminarea platii TVA la import, ar elimina costul prefinantarii TVA pentru companii si ar incuraja volumul de tranzactii desfasurate in portul Constanta. „În plus, o astfel de masura ar atrage investitii majore in Romania si ar contribui decisiv la dezvoltarea infrastructurii si la crearea de noi locuri de munca“, a mai spus Anghel.
Potrivit unui sondaj realizat de PwC in 29 de tari, blocajele in ceea ce priveste infrastructura de transport la nivel international se vor mentine pina in 2030, iar statele industrializate vor fi cele care vor avea in continuare infrastructura de transport cea mai performanta. „Desi pietele emergente, precum India sau Rusia, investesc in prezent masiv in infrastructura de transport, acestea nu vor putea sa-si aduca infrastructura la acelasi nivel cu al tarilor dezvoltate pina in 2030“, afirma reprezentantii PricewaterhouseCoopers.
Alte articole

