CFR SA: Finalizarea reconstructiei podului de la Gradistea si reluarea circulatiei trenurilor pe ruta Bucuresti - Giurgiu, prioritati pentru 2023
Data: 1-15 septembrie 2022
Finalizarea în termen a reconstrucției podului feroviar de la Grădiștea și reluarea circulației trenurilor pe ruta directă București - Giurgiu reprezintă priorități pentru CFR SA în anul 2023, a declarat recent directorul general al companiei, Ion Simu Alexandru, aflat în vizită tehnică pe șantierul feroviar dintre Vidra și Comana. „De 17 ani, lipsa acestui pod a privat mii de călători de un mijloc de transport direct între București - Grădiștea - Giurgiu. După prăbușirea podului de la Grădiștea, în anul 2005, trenurile au fost redirecționate prin Videle, un traseu de 118 km, în loc de 74 km, dacă ar fi circulat pe ruta inițială, ceea ce a condus automat la pierderea unui număr însemnat de călători, dar și la dezavantaje pentru traficul de marfă, deoarece retrasarea graficului de circulație pe ruta alternativă, prin Videle, a impus costuri suplimentare de transport și durată mai mare de circulație. Îmi doresc și sper ca ritmul de lucru și progresul de execuție, înregistrate pe șantierul feroviar dintre Vidra și Comana, să fie menținute în acest trend ascendent, iar de anul viitor, prin redeschiderea circulației pe noul pod feroviar de la Grădiștea, ruta București - Giurgiu să redevină o alternativă avantajoasă de transport, atât pentru călători și navetiști, dar și pentru transportatorii de mărfuri, pe care vrem să-i atragem din zona rutieră, pe calea ferată", a afirmat șeful CFR SA, conform unei postări pe Facebook.
Potrivit acestuia, în 2023 compania are ca obiectiv lansarea licitației pentru modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lotul II, un proiect în valoare de 4 miliarde de lei, care va fi finanțat din fonduri nerambursabile. Acesta prevede nu doar modernizarea liniei pentru creșterea vitezei de circulație la 120 km/h, dar și electrificarea liniei, implementarea sistemelor de centralizare electronică, inclusiv sistem ERTMS
nivel 2.
„Studiul de fezabilitate pentru Lotul II va fi finalizat până în decembrie 2022, iar anul viitor va fi lansată licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată, care asigură legătura directă între București - via Grădiștea - Ruse, prin frontiera sudică", a adăugat directorul general al CFR SA.
Contractul pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor la Lotul I „Redeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comana", inclusiv lucrări conexe pe întregul traseu București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră, a fost semnat în decembrie 2020. Stadiul de execuție este de aproape 33%, iar termenul de finalizare este 2023.
La Lotul II, pentru proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul București Nord - Jilava - Giurgiu
Nord - Giurgiu Nord Frontieră", termenul de finalizare este decembrie 2022. Proiectul vizează modernizarea liniei pe întregul traseu, electrificarea și implementarea sistemelor de centralizare electronică (ERTMS nivel 2).