Eurostat: Indicele intensitatii digitale in statele membre ale UE
Data: 1-15 septembrie 2022
Cea mai ridicată pondere a companiilor care au atins în 2021 un nivel extrem de ridicat al indicelui intensității digitale (DII) s-a înregistrat în Finlanda, Danemarca, Malta (toate cu 10%), urmate de Suedia (9%), în timp ce România și Bulgaria erau în urmă, aproximativ trei sferturi dintre întreprinderi având un nivel extrem de scăzut al indicelui intensității digitale (77% și, respectiv, 74%), arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat). Dezvoltarea tehnologiilor digitale de către firme are potențialul de a îmbunătăți serviciile și produsele și de a spori competitivitatea. Criza cauzată de pandemie a arătat, de asemenea, că digitalizarea este crucială pentru îmbunătățirea rezilienței economice a firmelor.
Anul trecut, 56% dintre companiile din UE au atins un nivel de bază al intensității digitale, ceea ce presupune folosirea a cel puțin patru din 12 tehnologii digitale selectate, cum ar fi inteligența artificială (AI) sau vânzări prin comerțul electronic care să reprezinte cel puțin 1% din cifra totală de afaceri. Un nivel de bază include afacerile cu un indice al intensității digitale scăzut, ridicat și extrem de ridicat, excluzând nivelul extrem de scăzut.
În categoria IMM-urilor, 55% au atins un nivel de bază al intensității digitale, față de 88% în cazul marilor companii.
Doar 3% dintre IMM-urile din UE au un nivel extrem de ridicat al intensității digitale, în timp ce 18% au un nivel ridicat. Majoritatea IMM-urilor din UE înregistrează un nivel al intensității digitale scăzut (34%) sau extrem de scăzut (45%).
Obiectivul UE este ca peste 90% dintre IMM-uri să ajungă cel puțin la un nivel de bază al intensității digitale până în 2030.