MANAGEMENTUL DOCUMENTELOR SI AL PRINTARII LOR, O PROBLEMA MINORA?
Data: 16-31 august 2009
Multe organizatii sau departamente de IT nu urmaresc in detaliu costurile legate de necesitatile de printare si copiere, iar unele nu cunosc deloc aceste costuri. Dupa cum arata, insa, studii recente, costurile legate de crearea, captarea, stocarea, recuperarea, distributia si printarea documentelor din interiorul unei companii se ridica pina la 5 – 10 la suta din veniturile totale, in timp ce costurile pentru hardware si consumabile reprezinta numai o fractiune din acest total; o parte considerabila a costurilor de printare depind de factori de natura indirecta. De exemplu, o cantitate substantiala de resurse ale suportului IT se pierde in rezolvarea problemelor de printare si problemele asociate acestora.
Lipsa unei strategii comprehensive de reprezentare grafica, printare si output conduce la costuri care nu sunt absolut necesare si la o productivitate departe de optim. Se estimeaza ca utilizarea managementului solutiilor referitoare la documente si la printare in acest domeniu poate reduce costurile cu pina la 30 – 40 la suta si imbunatateste productivitatea/eficienta prin managementul optimizat al fluxurilor de lucru.
Prin vizitarea a 8 mari orase din Europa Centrala si de Est, seria de conferinte organizate de IDC intitulate Solutii de Management al Documentelor si al Printarii lor ofera o privire de ansamblu asupra problemelor curente de management cu privire speciala asupra factorilor celor mai importanti ce influenteaza solutiile de afaceri in raport cu o productivitate crescuta si o functionalitate mai mare ce includ: managementul outputului; servicii de management al printarii; optimizarea proceselor in interiorul ciclului de viata al documentelor; imbunatatiri ale eficientei si reduceri ale costurilor; securitatea managementului optimizarii ciclului de viata; practicile cele mai bune in managementul documentelor si al printarii; modele individuale de monitorizare si de evaluare ale preturilor; mangementul mediului heterogen al infrastructurii; servicii de outsourcing al documentelor.
Etapa bucuresteana a acestei serii de conferinte itinerante a avut loc la 10 septembrie 2009, ocazie cu care participantii au putut asculta punctele de vedere ale unor organizatii multinationale de prestigiu din acest domeniu (Star Storage, EMC, IBM sau Eurocom). Concluzia a fost ca urmarirea acestor activitati in cadrul organizatiilor de tot felul capata o mare importanta, in special in aceasta perioada de criza in care resursele trebuie dramuite cu grija si inteligenta.