Premiile AGIR pentru anul 2018
Data: 16-30 septembrie 2019
După cum am mai informat, la 12 septembrie a.c. a avut loc, la sediul central al Asociaţiei Generale a Inginerilor din România, ceremonia decernării Premiilor AGIR pentru cele mai valoroase lucrări inginereşti din anul 2018. A fost cea de-a XXV-a ediţie a acestui eveniment, cu o amplă rezonanţă în rândurile comunităţii noastre profesionale. Reamintim, totodată, că Premiile AGIR au fost instituite în anul 1995. Potrivit tradiţiei, ele se acordă persoanelor şi instituţiilor pentru lucrări inginereşti deosebite (concepute, proiectate şi aplicate) şi unor cărţi originale, de înalt nivel tehnico-ştiinţific, pe mai multe secţiuni.
Publicăm, în continuare, câteva aspecte referitoare la lucrările premiate.
PREMII AGIR
Secţiunea Ingineria construcţiilor civile şi industriale
● Asociația CON-A SRL ACI Cluj SA - NISAL SRL - DICO și ȚIGĂNAȘ - Birou
de proiectare SRL; CON-A SRL Lider de asociație
- Complex Sportiv Craiova, Stadion de Fotbal
Stadionul de Fotbal a înlocuit vechiul stadion Ion Oblemenco, în cadrul Complexului Sportiv Ion Oblemenco, pentru a putea susține și organiza evenimente importante cu un număr mare de spectatori.
Astfel s-au creat premisele organizării și găzduirii în funcție de necesități a unor competiții sportive de talie internațională și a unor evenimente culturale (concerte, festivaluri, târguri, expoziții, adunări politice, culturale, religioase) de mare anvergură. Investiția va cuprinde: ▪ un stadion de fotbal cu o capacitate de 30 800 de locuri pentru spectatori; ▪ amenajări exterioare urbane și peisagere cuprinzând parcaje, alei pietonale și carosabile. Stadionul este împărțit în patru sectoare: Tribuna 1( oficială), Tribuna 2, Peluza 1 și Peluza 2.
Suprafața construită la sol a stadionului este de 27 001,42 mp. Suprafața desfășurată este de 59 902,85 mp. Stadionul este dotat cu parcaj suprateran deschis organizat la nivelul parterului, cu o capacitate totală de 414 locuri. În cadrul Complexului Sportiv (stadion de fotbal, stadion de atletism și sala polivalentă) vor rezulta în total 1105 locuri de parcare și 64 locuri pentru autocare, respectiv forţe de intervenție și care TV. Tribunele sunt protejate de intemperii printr-un sistem complex de acoperire, structură metalică acoperită cu suprafețe fixe opace și transparente.
Anvelopa și compartimentarea interioară. Aco-perișul are structura din console metalice de tip fermă, rigidizate între ele cu contravântuiri dispuse în planul acoperișului. Peste elementele principale ale structurii copertinelor sunt prevăzute grinzi secundare pe care reazemă învelitoarea realizată din panouri opace compuse din tablă fălțuită, miez realizat din izolație fonică și tablă cutată, precum și panouri transparente din policarbonat.
Anvelopa clădirii s-a proiectat în vederea asigurării unui nivel ridicat de izolație fonică, concomitent cu reducerea încărcărilor din greutate proprie transmise structurii de rezistenţă și promovarea unei tehnologii eficiente de execuție.
● SC ROTARY Construcții SRL - București
- Proiectare și lucrări de construcții pentru obiectivul de investiții „Modernizarea
şi reabilitarea imobilului situat în bdul Regina Elisabeta nr. 47, sector 5, sediul PMB"
Clădirea concepută de Petre Antonescu prezintă o semnificație deosebită atât la scară urbană, cât și la scara detaliului de arhitectură. Proiectul depus în anul 1906 pentru obținerea autorizației de construcție nu a fost respectat întocmai. Documente de epocă ulterioare au pus în evidență faptul că pe parcursul lucrărilor au fost operate o serie de modificări, unele reușite, altele mai puțin favorabile. Edificiul a suferit în urma bombardamentelor din anul 1944, pierzând extremitatea sudică a aripii de est. În consecință, proprietarul a decis, în 1949, reconstruirea identică a părții respective. Nu a fost însă materializat proiectul elaborat în același an, sub conducerea lui Petre Antonescu însuși, proiect menit să repare acoperișul și streșinile și să refacă, pe tot edificiul, tencuielile distruse de bombardamente. Un posibil motiv pentru care aceste ultime intervenții nu au fost puse în practică a fost constituit de necesitatea de a creşte suprafața utilă - cea mai bună dovadă în acest sens fiind actualul etaj trei care, inevitabil, a modificat nu doar proporțiile siluetei și ale volumetriei, ci și arhitectura anvelopantei exterioare.
Actualul proiect de arhitectură dedicat imobilului a fost elaborat, atât în privința conservării și restaurării, cât și în privința intervențiilor de refuncționalizare, ținându-se cu strictețe seama de reglementările formulate prin studiu istoric. Zonele cu valoare culturală identificate prin acesta au fost marcate explicit în proiect, fiind specificate modalitățile de intervenție permise și interdicția de afectare prin intervenții de consolidare.
Toate componentele artistice existente în aceste spaţii (stucaturi, vitralii, confecții metalice, pietrărie, pardoseli și tâmplării interioare ce au fost identificate ca tâmplării istorice cu valoare de patrimoniu) au făcut obiectul proiectelor speciale de restaurare a componentelor artistice.
În afara zonelor cu valoare culturală, s-a încercat revenirea la compartimentarea inițială prin identificarea pereților și a altor lucrări parazitare realizate în ultimii 50 ani de funcționare a clădirii.
Un caracter spațial și arhitectural deosebit s-a obținut prin deschiderea podului situat deasupra holului central al edificiului, spațiu care, ca urmare, beneficiază de extradosul cupolei vitrate, ce a fost pusă în valoare printr-o nouă perspectivă asupra obiectului arhitectural.
În întreaga clădire s-a menținut șarpanta existentă, asupra ei intervenindu-se local, cu soluții de consolidare sau înlocuire a elementelor deteriorate, celelalte fiind curățate prin sablare, tratate pentru protecție insecto-fungicidă și rezistenţă la foc, fără să fie afectat gradul de finisare a pieselor din lemn sau a celor metalice. Iluminarea naturală a mansardei s-a păstrat în formula anterioară, prin menținerea lucarnelor longitudinale deschise în acoperiș spre curtea interioară.
Rezolvarea nou adoptată este însă fundamental diferită, atât ca plastică arhitecturală, cât și ca funcționalitate. Soluția proiectată prevede înlăturarea totală a lucarnei existente, evaluată cultural ca prezență nocivă, și introducerea unui registru de ferestre de tip continuu, cu o imagine interioară și exterioară unitară și radical contemporană, ce asigură o iluminare net superioară. Deși geometria lucarnelor este păstrată într-o forma primară, materialele din care sunt realizate cele noi, atât la interior, cât și la exterior, sunt radical diferite.
Nu în ultimul rând, trebuie menționată soluția adoptată pentru suplimentarea iluminării naturale, prin introducerea în planul acoperișului a unor luminatoare cu calități termotehnice moderne.
Finisajele alese pentru refacerea pardoselilor comune din spaţiile de circulații sunt din piatră naturală (granit), în alcătuiri compoziționale ce înnobilează arhitectura interioară. Cromatica este alb-negru-gri, cu texturi și rugozități de prelucrare diferite, astfel încât să reprezinte indicațiile de contemporaneitate ale intervenției.
Plastica arhitecturală a lambriurilor a fost diferențiată pe etaje, în consonanță cu etapele istorice de realizare a clădirii, parterul, etajul 1 și 2 reprezentând etapa primă, fiind tratate distinct faţă de etajul 3, realizat abia după Al Doilea Război Mondial.
Ca urmare a cerinței autorității contractante, a fost proiectată extinderea clădirii la nivelul infrastructurii cu un parcaj subteran pe trei niveluri, ce va adăposti 100 locuri de parcare pentru personal.
Toate intervențiile de arhitectură asupra fațadelor au avut în vedere exclusiv lucrări de restaurare efectuate conform specificațiilor proiectului de componente artistice aferent.
● SC AEDIFICIA CARPAȚI SA - București
- Consolidarea şi restaurarea Muzeului Ţăranului Român
În anul 1912, sub semnătura regelui Carol I, s-a pus piatra de temelie a construcției ce avea să adăpostească Muzeul de Artă și Tradiții Populare. Operă a arhitectului Ghica Budești, clădirea a devenit, în 1990, Muzeul Țăranului Român.
Expertiza semnată de prof univ. dr. ing. Tudor Postelnicu relevă existenţa unor probleme la structura de rezistență a Muzeului Țăranului Român, astfel: ▪ o structură ineficient conformată seismic, cu un deficit de rezistenţă faţă de cerințele impuse de normele actuale; ▪ degradări limitate ale zidăriei pereților portanți, ca urmare a solicitărilor la care au fost supuși în timpul cutremurelor trecute.
Suprafața desfășurată a clădirii în care s-au desfășurat lucrări de restaurare este de 11 650 mp, iar intervenția pentru consolidare s-a întins pe o suprafață de 3350 mp. Regimul de înălțime a construcției este D+P+2E+Mansardă+Foișor, cu cota cea mai înaltă a foișorul de 45 m. Soluția de consolidare aleasă a fost de introducere a patru nuclee puternice din beton armat clasa C16/20 cu o grosime de 25 cm, nuclee care se nasc din radierul general din beton armat de 1 m grosime. Acest radier sprijină pe cei 236 de micropiloți forați cu diametrul de 200 mm armați cu bara din titan montați la 1 m interax la o adâncime de 3 m. Nucleele din beton armat sunt conectate la planșeele din beton armat la fiecare nivel și sunt rigidizate la nivelul planșeului din pod, cu o placă din beton armat cu rol de șaibă.
Întregul acoperiș din țiglă glazurată al Muzeului a fost reparat prin desfacerea totală a țiglei ceramice glazurate, înlocuirea parțială a șarpantei și în totalitate a asterelii, montarea foliei de condens și refacerea învelitorii prin completare cu țiglă nouă cu aceleași caracteristici cu cea existentă.
Lucrările de restaurare au avut un rol important în derularea contractului, fiind necesară restaurarea fațadei și completarea elementelor lipsă.
Schimbarea soluției de încălzire existente încă din 1936 și redimensionarea acesteia au presupus montarea de ventiloconvectoare care să permită atât încălzirea pe timpul iernii, cât și climatizarea pe timpul verii, și crearea, astfel, a unui ambient corect necesar în muzeu. În completare, în muzeu s-a realizat o instalație de iluminat complet automatizată, care să permită aprinderea automată a luminii la intrarea în muzeu și stingerea automată la ieșire; în paralel a fost conceput un iluminat ornamental pe clădire și perimetral, cu lămpi de puteri cuprinse între 15 W și 70 W.
● SC CONSOLA GRUP CONSTRUCT SRL
- Reconfigurări, recompartimentări, amenajări interioare - Hotel Hilton Garden Inn
Conform studiului istoric, imobilul a fost construit în 1886 cu regim de înălțime S+P+2E- structura din cărămidă (planșee din grinzi metalice dese și boltișoare din cărămidă) și supraînălțat cu 3 niveluri (cu modificarea fațadelor) în 1930 - 1932 printr-o structură din beton totalizând 1325 mp, intervenție care a redus semnificativ gradul de rezistenţă la cutremur.
Intervenții de restaurare - refaceri, completări: s-a dorit restaurarea ușii principale din metal. Lucrarea a fost realizată de un artist restaurator specializat. Foile mobile și fixe au fost curățate de rugină și vopsea, s-au refăcut elementele lipsă conform modelului original, utilizând același material. Elementele metalice au fost tratate cu produse antirugină. S-a dorit aplicarea lacului de înnegrire MAT, pentru a da elementelor o culoare negru-albăstruie.
Lucrări la interior: toate decorațiile de la interior au fost păstrate în stare bună, respectiv acoperite în timpul lucrărilor. În ceea ce privește interiorul, au fost păstrate, conform cu studiul istoric: ▪ Scara monumentală, „de onoare", între parter și etajul 1 și luminatorul aferent casei scării - decorație în stil baroc german. Elementele care lipseau au fost completate cu elemente identice, din același material ca elementele păstrate originale; ▪ Luminatorul central. Elementele acestuia au fost recuperate, restaurate și integrate într-un nou luminator. Inscripțiile din curtea interioară: pe latura estică - un medalion în care era consemnat anul de construcție 1886 și pe latura vestica - un alt medalion în care era consemnat numele arhitectului: „Fecit A. Lang"; ▪ Ușile existente din casa scării monumentale au fost recondiționate și restaurate, inclusiv căptușeala lor. Elementele lipsă sau în stare avansată de degradare au fost înlocuite, respectând modelul original.
Intervenții de restaurare - refaceri, completări: scara monumentală și hol acces - s-a realizat conservarea, recondiționarea, restaurarea decorațiunilor. S-au păstrat planșeele dintre subsol și parter, respectiv parter și etajul 1 din cadrul scării monumentale, la fel și zidurile aferente acestui spațiu.
Secţiunea Ingineria construcţiilor de maşini
● Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare - COMOTI
- Cameră de ardere cu preamestec şi turbionare pentru arderea amestecurilor de hidrogen
În domeniul arderii, cercetătorii au acordat o atenție deosebită, în ultimul timp, căutării de combustibili noi, mai puțin poluanți și mai eficienți. Printre aceștia, hidrogenul este studiat intens în întreaga lume, ca un posibil combustibil alternativ, datorită noilor metode de producere și transport dezvoltate în ultima vreme. Diferite studii încearcă să confirme posibilitatea transportului de hidrogen folosind rețeaua de distribuție a gazelor naturale existente, prin amestecarea celor două gaze. Deoarece proprietățile noului amestec influențează semnificativ parametrii de ardere, utilizarea echipamentelor existente se va confrunta cu noi probleme, cum ar fi riscul de retur de flacără (flashback), efectele temperaturilor ridicate și modificarea frontului flăcării. Prin urmare, sunt necesare noi soluții.
În acest context, colectivul de cercetători și specialiști ai Laboratorului de Camere de Ardere din cadrul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare - COMOTI a realizat prototipul unui nou tip de cameră de ardere, rezultat al cercetărilor teoretice și experimentale efectuate în cadrul unui proiect multianual de CDI. Această cameră de ardere include un nou tip de injector inovator, destinat, special, arderii amestecului de combustibil format din hidrogen și metan, în diferite proporții.
S-a constatat o îmbunătățire a parametrilor de ardere, din punctul de vedere al stabilității flăcării, prin limite mai reduse de stingere. Nivelul de emisii poluante de CO este mai redus datorită aerului de diluție. Se observă o scădere semnificativă a conținutului maxim de CO și NOx, odată cu adăugarea procentului de H2 în amestecul de gaze combustibile.
Finalizarea prototipului și ultimele teste s-au încheiat, cu succes, în anul 2018. Printr-un amplu program experimental, pe standul de încercare camere de ardere al institutului, s-a optimizat și apoi validat varianta gândită inițial, la începutul proiectului, și brevetată la OSIM. Testările s-au desfășurat în prezența partenerului industrial UNISON Engine Components S.A., filiala din România a celebrului concern american General Electric, care produce, la noi în țară, componente de camere de ardere pentru turbomotoare.
Soluția finală, testată și validată experimental, cu succes, în 2018, urmează să fie implementată la viitoarele turbomotoare, pentru început, în clasa de putere 50 - 200 kW, domeniu ce prezintă interes pentru motoarele produse, în acest moment, de INCD Turbomotoare - COMOTI. De asemenea, partenerul industrial studiază oportunitatea includerii camerei de ardere cu preamestec și turbionator - sau a unor subansamble din ea - în turbomotoarele pe care le va dezvolta ulterior.
● AAGES S.A. - Sângeorgiu de Mureș
- Instalaţie pentru obţinerea prin levitaţie în atmosferă inertă a aliajelor biocompatibile
uşoare de înaltă puritate
Scopul principal al lucrării a fost proiectarea și realizarea unei instalații pentru obținerea aliajelor biocompatibile de înaltă puritate, prin levitație electromagnetică în atmosferă inertă de argon. S-a urmărit demonstrarea funcționalității instalației prin efectuarea de teste și încercări de obținere a unei clase de aliaje ușoare bio-compatibile din sistemul de aliere Mg-Ca, Mg-Zn, Mg-Ca-Zn, Mg-Y, Mg-Zn-Y, Mg-RE care pot fi utilizate pentru implanturi bio-resorbabile. Tehnologia dezvoltată este adecvată obținerii unor probe din aliaje ușoare necesare desfășurării testelor de biocompatibilitate, dar instalația de topire în levitație poate fi utilizată și pentru cercetări metalurgice din domeniul aerospațial, nuclear sau de mecanică fină.
Caracterul de noutate al lucrării rezidă din simplificarea soluției constructive în raport cu stadiul actual pe plan național și internațional, extinderea domeniului de utilizare atât pentru aliaje ușoare, cât și pentru aliaje de densitate medie mai mare, contribuind la creșterea nivelului de cunoaștere în domeniul materialelor speciale.
Secţiunea Inginerie electrică
● Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică - ICPE-CA
- Electromagneţi normal-conductori realizaţi de ICPE-CA în cadrul contribuţiei
in-kind a României la proiectul FAIR
Unul dintre cele mai importante proiecte de realizare a unui accelerator de particule aflat în prezent în derulare este proiectul internațional FAIR - Facility for Antiproton and Ion Research, care vizează construirea la Darmstadt, în Germania, a unui complex de acceleratoare capabil să furnizeze fascicule de ioni și antiprotoni cu energie ridicată și intensitatea cea mai înaltă și care va oferi cercetătorilor din Europa și din întreaga lume posibilitatea de a realiza studii în domeniul fizicii atomice și nucleare. România s-a implicat în proiectul FAIR încă din anul 2007, fiind acționară la societatea creată pentru implementarea proiectului - FAIR GmbH și membră în consorțiul creat pentru realizarea High Energy Storage Ring - HESR, componentă importantă a FAIR. Pentru acest inel, România, prin ICPE-CA, va realiza, testa și livra 66 electromagneți normal-conductori de tip sextupol, 27 electromagneți de tip steerer orizontal și 26 electromagneți de tip steerer vertical, toate aceste echipamente reprezentând contribuția in-kind a României la proiectul FAIR. Pentru îndeplinirea acestui obiectiv a fost încheiat un contract tripartit, între FAIR GmbH, în calitate de societate beneficiară, Ministerul Cercetării și Inovării, în calitate de acționar și finanțator al lucrărilor și ICPE-CA, în calitate de furnizor al contribuției in-kind.
Electromagneții sunt realizați în colaborare cu societatea Nuclear&Vacuum din Măgurele, unitate ce deține capabilități și expertiză în domeniul fabricației de astfel de echipamente. Subansamblele structuri mecanice cu bobinaj realizate de către Nuclear&Vacuum sunt preluate de către ICPE-CA, care realizează asamblarea finală a electromagneților și apoi testarea electrică, hidraulică, mecanică și magnetică a acestora.
În cursul anului 2018, ICPE-CA a raportat către MCI realizarea unui număr de 39 electromagneți, 23 de tip sextupol, 10 de tip steerer orizontal și 6 de tip steerer vertical. După testare, toți cei 39 electromagneți au fost livrați către FAIR. Pe baza rapoartelor de testare elaborate de ICPE-CA, precum și pe baza testelor efectuate de beneficiar, toți electromagneți livrați au fost declarați ca fiind în conformitate cu specificațiile contractuale, fiind acceptați de către FAIR. Activitățile au continuat și în anul 2019, până în prezent fiind realizați și testați 65 electromagneți, 35 de tip sextupol, 16 de tip steerer orizontal și 14 de tip steerer vertical. Dintre aceștia, 60 electromagneți, 32 de tip sextupol, 14 de tip steerer orizontal și 14 de tip steerer vertical, au fost deja livrați către FAIR.
Valoarea celor 60 electromagneți livrați până în prezent de către ICPE-CA este de 1.550.726 euro. Până la încheierea contractului, prevăzută pentru decembrie 2020, mai sunt de livrat încă 59 electromagneți, 34 de tip sextupol, 13 de tip steerer orizontal și 12 de tip steerer vertical, valoarea acestor echipamente fiind de 1.520.424 euro.
Rezultatele activităților derulate în cadrul contractului referitor la contribuția in-kind a României la proiectul FAIR, precum și competențele dobândite de specialiștii ICPE-CA pe parcursul derulării proiectului, permit noi direcții de implicare și participarea la proiecte similare. De asemenea, ICPE-CA, împreună cu partenerii industriali implicați în realizarea produselor de serie, poate deveni un potențial furnizor de echipamente pentru facilitățile de cercetare din domeniul fizicii nucleare, existente sau aflate în construcție, precum FAIR, ITER, CERN, JINR Dubna, ELI s.a. De asemenea, transferul de tehnologie realizat către societatea Nuclear&Vacuum pe durata derulării contractului a permis ca această societate să dobândească o expertiză deosebită în domeniul fabricației de echipamente de cel mai înalt nivel.
Secţiunea Inginerie agricolă şi silvică
● Constantin Croitoru
- Analiza senzorială a produselor agroalimentare (Editura AGIR, 2018)
Între numeroasele elemente de originalitate și noutate ale lucrării menţionăm: ▪ Conceptul proiectului, care pleacă de la cunoștințele teoretice ale disciplinei analiză senzorială (în Volumul 1 - Elemente metrologice, metodologice și statistice), continuă cu informațiile referitoare la capacitățile vizuale, tactile, auditive, olfactive și gustative (analizarea organelor de simț) ale „actorilor" care folosesc analiza senzorială și la instrumentele (termenii specifici din vocabularele de specialitate, descriptorii senzoriali) cu care aceștia operează (în Volumul 2 - Evaluatorii și vocabularul), după care se trece la aplicațiile acestei discipline (în Volumul 3 - Băuturile nealcoolice și alcoolice și respectiv Volumul 4 - Alimente din cereale, semințe și leguminoase); ▪ Asocierea unitară a elementelor de metrologie senzorială, cu principalele metodologii cu care operează analiza senzorială, dar și cu analiza statistică care este indispensabilă acestui domeniu; ▪ Structurarea minuțioasă și profundă a conținutului fiecărui volum, capitol și/sau subcapitol, ce denotă caracterul unitar al conținutului, oferit într-o manieră didactică în sensul facilitării valorizării acestuia sub formă electronică de slide-uri; ▪ Contribuțiile personale ale autorului la subcapitolele aferente evaluării senzoriale a vinurilor referitoare la: factorii care le influențează însușirile senzoriale; condițiile, etapele și vocabularul specifice evaluărilor senzoriale; metodologia analizei senzoriale utilizate; depistarea defectelor și a falsificărilor pe cale senzorială.
Conținutul celor patru volume ale lucrării poate fi util unor categorii largi de cititori, de la elevi și studenți până la masteranzi și doctoranzi, de la specialiști și cercetători până la cei cu studii doctorale și postdoctorale, de la cadre didactice liceale până la cele cu atribuții universitare, de la consumatori interesați neinițiați și parțial inițiați până la cei avizați și formați profesional, care au în comun preocuparea permanentă pentru o evaluare senzorială cât mai obiectivă a băuturilor nealcoolice și alcoolice, dar și a pâinii ca aliment strategic sau altor alimente derivate din cereale, semințe și leguminoase. Caracterul de aplicabilitate este relevat și de legătura organică dintre însușirile senzoriale ale unui aliment și compoziția sa nutrițională, în sensul că nu orice fortifiere cu nutrienți se poate înscrie în sfera de acceptabilitate a consumatorului.
DIPLOME AGIR
Secţiunea Ingineria textilelor și pielăriei
● Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile și Pielărie - INCDTP
- Scanarea 3D şi simularea virtuală aplicate în proiectarea echipamentelor de lucru şi protecţie
Sectorul de textile, îmbrăcăminte și produse tehnice are un impact important asupra creșterii economice, dezvoltării durabile și a locurilor de muncă. Menținerea pe piață a producătorilor români depinde de capacitatea acestora de a introduce inovarea de produs pentru creșterea valorii adăugate și intrarea pe noi segmente de piață.
Introducerea scanării 3D și simulării virtuale în proiectarea și personalizarea echipamentelor de lucru și protecție reprezintă o noutate pentru IMM-urile cu tradiție în executarea confecțiilor. Caracterul de noutate constă în extinderea realizării echipamentelor de lucru și protecție în sistem individual/personalizat, dar folosind facilitățile producției în sistem industrial.
Implementarea proiectului a facilitat poziționarea IMM-ului beneficiar (SC C&A Company Impex SRL) într-un sector economic dinamic, aflat în proces de consolidare și regenerare, ce poate valorifica în mod inteligent oportunitățile și tendințele existente pe piața europeană și globală, printr-o creștere a productivității și competitivității companiei, cu creștere a cifrei de afaceri cu 2% și a valorii adăugate a produselor.
Proiectul conduce la creșterea colaborării și a coeziunii între organizația publică de cercetare și IMM, prin susținerea relațiilor de parteneriat și creare de nișe de business.
Secţiunea Știința și ingineria materialelor
● Victor Geantă, Ionelia Voiculescu
- Tratat de obţinere a materialelor metalice biocompatibile (Editura Printech, 2018)
Secţiunea Inginerie agricolă şi silvică
● Anca Ioana Nicolau, Leontina Grigore-Gurgu
- Alimente modificate genetic (Editura AGIR, 2018)
Secţiunea Ingineria construcţiilor de maşini
● Neculai Eugen Seghedin
- Obuzierul Krupp - Iaşi (Editura Performantica, Iași, 2018)
Secţiunea Tehnologia informației
● Nicolae Vasiliu, Daniela Vasiliu, Constantin Călinoiu, Radu Puhalschi
- Simulation of Fluid Power Systems with Simcenter Amesim
- Simularea sistemelor de acţionare hidraulică şi pneumatică cu limbajul Simcenter Amesim
(Editura CRC PRESS, Taylor&Francis, FL, USA, 2018)
(Pag.6_Coperta Simulation of Fluid Power.jpg)
Secţiunea Ingineria transporturilor
● Ilie Popescu
- „Căile ferate în Războiul de Independenţă 1877 - 1878". 140 de ani de la recunoașterea
independenței României (Editura Asociația Industriei Feroviare din România, Bucureşti, 2018)
● Marcel Oţoiu (coordonator proiect), Mircea Dorobanțu, Răducan Drăgan, Daniela Galben, Dan Ioan
Popescu, Valerica Purge, Robert Tanasă
- Calea ferată la un veac de Românie Mare (Editura Dar Development Publishing, București, 2018)